• 02 - 581 010 62
  • Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

    V čom sa oplatí podnikať v dnešnej dobeV čom sa oplatí podnikať v dnešnej dobe
    Tipy a triky

    6 rád ako zistiť, v čom sa v dnešnej dobe oplatí podnikať, aby vám to nezhltlo veľa peňazí

    Podnikanie je o dobrom nápade, že? Aspoň to sa tvrdí.

    Áno, na dobrom podnikateľskom nápade to stojí, ale aby nestratil rovnováhu a celý sa nezrútil, budete potrebovať viac ako len nápad.

    Predtým, než sa detailnejšie pozrieme na spôsoby, ako zistiť, v čom podnikať, treba mať pri výbere oblasti na pamäti tento dôležitý fakt:

    Zisková oblasť automaticky neznamená,
    že sa v nej oplatí podnikať

    Veľa ľudí začína podnikať s vidinou vyšších zárobkov, a tak hľadajú oblasti, ktoré sú najvýnosnejšie.

    V tomto článku si napríklad môžete pozrieť najziskovejšie odvetvia na Slovensku. Patria sem automobilový priemysel, farmaceutický priemysel a hazard. Keď si to prevedieme na konkrétne čísla, automobilový priemysel dosahuje v priemere ročný zisk 660 000 eur, farmaceutický priemysel 510 000 eur a hazard 220 000 eur.

    Lenže aj keby ste si povedali, že chcete začať podnikať vo farmaceutickom priemysle a chceli predávať lieky alebo vybavenie pre nemocnice, treba si položiť ďalšiu otázku. Teda niekoľko otázok:

    • Viete niečo o tomto odvetví?
    • Uvedomujete si, že je veľmi regulované zákonmi, ktoré vôbec nepoznáte?
    • Viete získať povolenia/certifikáty, ktoré sú v takomto odvetví nevyhnutné?
    • Máte kontakty?

     

    Ak je vaša odpoveď nie len v jednom prípade, začať podnikať vo farmaceutickom priemysle pre vás bude veľkým rizikom.

    Naopak, dosť stratové je odvetvie cestovného ruchu. Keď som si pozeral na Finstate čísla veľkých hráčov za rok 2016, tak Globtour a Hydrotour boli dosť stratoví a to aj napriek tomu, že mali miliónové príjmy, keďže dopyt po cestovaní a dovolenkách neklesá.

    Ale zato BUBO travel agency dosahovala zisk takmer 800 000 eur.

    Ako vidíte, môžete mať aj miliónové tržby a dosahovať veľké predaje, ale ak si neustriehnete svoj cash flow, pretože ste to pri zostavovaní svojho podnikateľského plánu nebrali do úvahy, môžete sa dostať do problémov.

     

    V čom sa oplatí podnikať v dnešnej dobe?

    1. Buďte tam, kde je alebo vzniká dopyt

     

    Tvorba web stránok

    V ére internetu je pre začínajúcich ale aj existujúcich podnikateľov a blogerov nevyhnutné byť online. A to znamená mať vlastnú webovú prezentáciu, ktorá dobre vyzerá. Síce vytvoriť si stránku alebo blog nie je dnes až také náročné vďaka rôznym dostupným „krabicovým“ riešeniam, ale tie často neumožňujú prispôsobovať web podľa vlastných potrieb a predstáv.

    A keďže čoraz viac ľudí a firiem chce byť aj online, bude sa zvyšovať aj dopyt po šikovných programátoroch, alebo ľuďoch, ktorí vedia kvalitný web urobiť.

     

    Odporúčané čítanie: Ako si vytvoriť web stránku cez WordPress do niekoľkých hodín aj keď neviete programovať

    Keď sa chcete naučiť programovať, kvalitné kurzy nájdete na:

     

    Marketing

    Pokiaľ budú vznikať nové firmy, vždy bude aj dopyt po marketingových službách. Môže to byť čokoľvek od zvyšovania návštevnosti, cez PPC reklamu, SEO, email marketing, copywriting, grafiku a dizajn, po tvorbu loga či manažovanie sociálnych sietí…

     

    Pohyb, šport a zdravie

    S čím podnikať

    Zdravie je len jedno. Jedna polovica ľudí si ho stráži a dáva naň pozor. Druhá ani nie, ale keď sa u nich objavia nejaké zdravotné problémy, tak už o svoj stav začínajú viac dbať. Tak či tak, zdravie hrá dôležitú úlohu v našich životoch a všetko, čo sa okolo neho točí, má potenciál na podnikanie od doplnkov výživy, vitamínov, cez zdravé stravovanie cez športovú výbavu po osobných trénerov.

     

    2. Čokoľvek, čo vám umožňuje mať viacero zdrojov príjmov

     

    Keď sa pozriete na naozaj úspešné podnikania, všimnete si na nich jednu spoločnú črtu. Akú? Neponúkajú iba jeden produkt/službu.

    Je pochopiteľné, že začať s niečím treba a nebudete mať od prvého momentu na predaj 100 rôznych produktov. No treba pozerať na to, že s jedným produktom sa nedá byť dlhodobo profitabilný, pretože potreby ľudí sa rýchlo menia a vy sa tomu budete musieť prispôsobiť.

    Navyše, nové produkty a služby znamenajú nové možnosti zvyšovania rentability. Ak vám podnikateľská oblasť umožňuje ďalší rozvoj a rozširovanie vašej ponuky, o to lepšie.

    Napríklad, ak by sme ostali pri službe tvorby webu, na ňu viete krásne nabaliť ďalšie marketingové služby.

    Ak by ste chceli byť trénerom a učiť ľudí ako cvičiť, môžete mať osobné konzultácie, aktívne niekoho trénovať, ale mohli by ste svoje vedomosti dať aj do ebooku alebo online kurzu. Takisto by ste nemuseli ostať iba pri trénovaní, ale rozvíjať sa ďalej. Napríklad v zdravom stravovaní, keďže to s cvičením úzko súvisí.

     

     

    3. Čokoľvek, čo vám umožňuje mať pravidelný zdroj príjmov

     

    Veľa firiem rozmýšľa nasledovným spôsobom: Ako získať čo najviac nových zákazníkov.

    Nie je na tom v zásade nič zlé. Prílev nových zákazníkov potrebuje každý biznis. Problém je v tom, že takéto premýšľanie vás dosť obmedzuje v raste, pretože berie zákazníka ako jednorázovú transakciu a potom ste nútený hľadať nových a nových.

    Pritom predať existujúcemu zákazníkovi niečo nové je oveľa jednoduchšie, ako sa neustále hnať za novými.

    Navyše, ak môžete urobiť zo svojho produktu/služby niečo, čo budú ľudia potrebovať na pravidelnej báze, o to väčší potenciál produkt má.

    Na tomto princípe funguje veľa online aplikácií a programov. Prešli z jednorázovej platby na model mesačného/ročného predplatného, po ktorom si službu budú musieť obnoviť, ak ju budú chcieť využívať.

     

    4. Zamerajte sa na trvalé ľudské motivácie

     

    Napríklad potreba byť rodič a starať sa o svoje deti

    V čom začať podnikať

    Snáď každý rodič má v sebe túžbu byť čo najlepším rodičom a poskytnúť svojim deťom to najlepšie, čo len môže. A táto túžba poskytuje skvelú príležitosť pre podnikateľské nápady. Nielen preto, že rodičia sú ochotní svojim deťom zniesť modré z neba, ale aj preto, že pokiaľ ľudstvo nevymrie, malé deti (a teda aj noví rodičia) budú pribúdať z roka na rok.

    Rodičia prirodzene chcú, aby sa ich deti rozvíjali, zabavili sa, mali pohyb a niečo sa naučili. Preto viac a viac rodičov uvažuje nad tým, že svoje deti prihlásia na rôzne kurzy od gymnastiky, tanca, cudzích jazykov, plávanie, spev, hudba, jóga… Ak máte v takýchto veciach skúsenosti a vedeli by ste ich odovzdať malým deťom, zároveň možno máte potenciálny biznis.

    Okrem toho, rodičia tiež chcú tráviť svoj čas so svojimi deťmi a hľadajú aktivity, ktoré by spoločne mohli robiť a miesta, kam by mohli ísť. Vymyslieť nejaké zábavné centrum je ďalší možný nápad, ktorý by mal veľký potenciál na úspech.

    Dokonca, ak máte kreatívnu myseľ a vedeli by ste vytvoriť scenár na animované rozprávky, stačilo by vám zohnať animátora, mohli by ste tvoriť rozprávky pre deti. Tie by ste mohli uverejňovať na YouTube kanáli. Tam by ste mohli ďalej propagovať nejaké hračky cez affiliate alebo monetizovať svoj kanál cez Adsense.

     

    Odporúčané čítanie: 16 basic desires theory

     

    5. Poradenstvo a konzultácie

     

    Biznis

    Boli by ste prekvapený, ale veľmi veľa firiem funguje na metóde pokus omyl a nemajú presnú predstavu, ako uchopiť marketing, obchod, vedenie ľudí, optimalizáciu financií a mnoho ďalších kľúčových aspektov biznisu. Ak v nich máte bohaté skúsenosti a výsledky viete zopakovať, je to niečo, čo by vedelo pomôcť veľa firmám. A časť z nich by vám určite bola ochotná zaplatiť za vaše konzultácie, ak im to bude prinášať pridanú hodnotu.

     

    Životné otázky

    Životy ľudí sa točia okolo 5 primárnych vecí:

    • Rodina
    • Vzťahy a priatelia
    • Práca
    • Peniaze
    • Zdravie

     

    Lenže s nimi sa spájajú rôzne zmeny, problémy a prechody. Vo všeobecnosti sme radi so statusom quo, pretože s ním vieme, na čom sme. Ak všetko ide ako chceme, zmena je to posledné, čo by sme si želali. Avšak, život si vždy vymyslí niečo nečakané, s čím si budeme musieť vedieť poradiť.

    Pritom na to nemusia byť sami. Ak viete byť ľuďom dobrým sprievodcom, poradcom alebo oporou v týchto situáciách, môžete sa stať ich koučom alebo mentorom.

     

    6. Technológie, programovanie a online aplikácie

    V čom začať podnikať - technológie

    Javascript, PHP, Python… hovorí vám to niečo? Ak nie ste programátor, asi nie. Ale v dnešnej digitálne dobe sa bez programátorov nezaobíde žiadna softvérová firma alebo nádejný start up s nejakou online aplikáciou. Po šikovných programátoroch bude dopyt v najbližších rokoch zaručený a určite klesať nebude.

     

    Čo ďalej, keď nájdete niečo, s čím sa oplatí podnikať?

     

    No aj keď nájdete niečo, v čom sa oplatí podnikať, ešte nemáte vyhraté. Veľa by vám o tom mohol hovoriť online marketér a podnikateľ Peter Chodelka, ktorý za posledných 5-6 rokov vybudoval cez 30 rôznych projektov, z ktorých mu funguje asi polovica.

    Čo sa týka predaja na internete, podľa neho záleží hlavne na týchto troch faktoroch:

    V prvom rade ide o produkt. Napríklad doplnok stravy Blendea sa nám predáva super, pretože ide o kvalitný produkt, ktorý keď niekto vyskúša, tak je viac než spokojný. Tento spokojný zákazník následne zdieľa svoje skúsenosti s kamarátmi, rodinou… a word-of-mouth marketing je tá najlepšia reklama. 🙂

    V druhom rade ide o marketing. Nie vždy sa nám podarí získať takú návštevnosť na projekty, ktorá by nám zarobila peniaze. Poviem príklad, máme web o detoxikácií a ani po dvoch rokoch snaženia tam nevieme získať dosť ľudí z Google, čo je pre nás hlavný zdroj návštevnosti. Nedokážeme tento projekt monetizovať tak, aby bol výnosný.

    No a v neposlednom rade dosť zohráva úlohu aj psychológia. Čiže predajné texty, social Proof (znamená, že máte napríklad referencie od spokojných zákazníkov), urgencia (zľavové kupóny s obmedzenou dobou platnosti), správne načasovanie kampaní, prozákaznícky prístup. Toto sú všetko veci, čo vedia ovplyvniť predaj.

     

    Okrem týchto troch vecí by ste mali zvažovať ešte aj to, či sa v danej oblasti vyznáte a niečo o nej viete. Slovami Peťa Chodelku:

    Čo sa týka príčin neúspechu, určite najväčšia príčina bola to, že som sa púšťal do niečoho, čomu som ABSOLÚTNE nerozumel. 

    Ako príklad spomeniem e-shop s elektronickými cigaretami. Ja nefajčím, môj brat (spolukonateľ vo firme) nefajčí. A pustili sme sa do e-shopu s produktom, ktorý sme vôbec nepoznali a nedokázali sme ho predať.

    Aj druhý projekt stroskotal na tom, že som sa púšťal do vecí, o ktorých som vôbec nič nevedel. Tentokrát to bol Pokémon GO. Doteraz neovládam pravidlá, nikdy som to nemal nainštalované, ale hlavne, že mám o tejto hre magazín. Samozrejme, že ten projekt neuspel, keďže som neveril tomu, čo predávam.

     

    Nezmeškajte ďalšie užitočné články
    a buďte o nich informovaný