• 02 - 581 010 62
  • Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

    Podnikanie, Tipy a triky

    Zoznam užitočných nástrojov pre podnikateľov

    S väčším dôrazom na internet a príchodom nových technológii sa prístup k marketingu a podnikaniu v posledných rokoch radikálne zmenil. Objavujú sa nové nástroje a aplikácie ktoré uľahčujú, ale aj zefektívňujú jednotlivé firemné procesy a marketingové aktivity.

    V súčasnosti je už tých aplikácií viac než dosť. Dá sa povedať, že až prebytok. Ako sa v nich zorientovať a ktoré sa oplatí vyskúšať?

     

    Dizajn

     

    Logaster

     

     

    Ak si chcete vytvoriť svojpomocne vlastné logo čo najrýchlejšie bez čakania na grafika, tak tento nástroj by ste nemali prehliadnuť.

    Logo je vizuálnou identitou vašej firmy. Výhodou nástroja Logaster je, že si môžete vytvoriť profesionálne logo za pár minút bez akýchkoľvek dizajnérskych zručností vďaka stovkám šablón, ktoré si môžete prispôsobiť. Nástroj vám ponúkne možnosť zadefinovať si oblasť vášho podnikania, farebnú škálu, ktorá vám je blízka, názov značky spolu so sloganom a následnej vám vygeneruje návrhy priamo s náhľadmi použitia, či už na vizitky, hlavičkový papier, billboard, sociálne siete, výklad obchodu až po samotný dizajn manuál. V menšom rozlíšení si ho môžete stiahnuť zadarmo, za vyššie rozlíšenia sa už platí.

     

    Canva

     

    Canva je všestranný grafický nástroj, s ktorým môžete vytvárať všetko možné od bannerov, obrázkov na sociálne siete, obálku eknihy, cez certifikáty, pozvánky, program vašej udalosti, po brožúry a letáky.

     

    Email marketing

     

    Mailchimp

     

     

    Mailchimp je jeden z najznámejších nástrojov na rozosielanie emailov na svete. Momentálne má viac ako 2,4 milióna používateľov. Hlavnou funkciou je manažovanie emailových kontaktov a zasielanie hromadných emailov ako napríklad newsletter. Kontakty tiež môžete segmentovať následne nastaviť automatické odosielanie emailových správ na základe rôznych spúšťačov. Viete s ním napríklad nastaviť privítací mail, ktorý sa automaticky odošle, keď sa niekto stane vaším zákazníkom.

    Cenovo je Mailchimp pomerne dostupný, no najviac vás asi poteší, že do 2000 kontaktov a 12 000 odoslaných emailov mesačne môžete využívať takmer všetky funkcie zadarmo.

     

    Firemný email

     

    Email na vlastnej doméne

     

    Ak ste freelancerom, vystačíte si aj s Gmailom alebo účtom zdarma od Outlooku. Nič tým nepokazíte. Na druhej strane, ak ste firma a chcete pri komunikácií so zákazníkmi pôsobiť profesionálne, budete potrebovať email na vlastnej doméne – napr. meno.priezvisko [at] firma [dot] sk. Ten máte možnosť vytvoriť si aj v rámci zakúpeného webhostingu alebo virtuálneho servera.

    Nebolo by nič nedôveryhodnejšie, ako keby vám právnická firma poslala ponuku na svoje služby a videli ste tam @gmail.com a v mene pred zavináčom dokonca aj nejaké číslo.

     

    Správa emailov cez Gmail / Thunderbird / Outlook

     

    Pochopiteľne, keď už máte vlastnú emailovú schránku, budete potrebovať program alebo aplikáciu, cez ktorú budete pohodlne čítať a odosielať emaily.

     

    K tomu máte 3 možnosti:

    1. svoj vlastný email si môžete napojiť do Gmailu a prijímať/posielať emaily priamo z jeho rozhrania
    2. využiť voľne dostupný program Thunderbird
    3. ak máte kancelársky balík Microsoft, v rámci neho môžete využiť program Outlook
    4. v prípade Windows 10 môžete využiť aplikáciu Pošta

     

    Zdieľanie súborov

     

    Google Drive / Dropbox / OneDrive / Mega

     

     

    Môžete si posielať v mailoch prílohy a stále nové verzie súborov alebo…

    …využijete online aplikácie na zdieľanie súborov. Stačí zaslať link na konkrétny súbor / priečinok, prípadne priamo konkrétnym používateľom nazdieľať prístup do vášho účtu.

    Vyššie spomenuté patria k najobľúbenejším. Google Drive aj OneDrive máte priamo v rámci svojho Google/Microsoft účtu. V prípade Dropboxu a Mega sa musíte zaregistrovať. Čo sa týka funkcií, viac-menej sú tieto aplikácie o tom istom. Líšia sa hlavne cenami a dostupným priestorom v rámci balíkov, prípadne váš výber môže ovplyvniť to, či využívate platený balík G Suite od Google alebo balík Microsoft.

    Predsa len je pohodlnejšie mať všetko pod jednou strechou.

     

    Tvorba dokumentov

     

    Tabuľky, textové dokumenty, prezentácie… to všetko je každodenný chlieb podnikateľskej činnosti. V čom ale tieto dokumenty tvoriť a ideálne aj ľahko zdieľať v rámci tímovej spolupráce? V dnešnej dobe sú najvhodnejšie cloudové aplikácie, s ktorými môžete svoje dokumenty otvárať z akéhokoľvek zariadenia a jednoducho zdieľať s kolegami a spolupracovníkmi.

     

    Google Docs, Slides, Sheets

     

    Jednoznačne najlepšou voľbou sú cloudové aplikácie od Googlu, ktoré môžete používať v rámci svojho Google účtu. Výhodou je dostatok miesta, keďže v rámci svojho účtu máte zadarmo až 15GB. Nevýhodou môže byť iba to, že ak vám iné Google aplikácie zaberajú viac priestoru, o to menej ho budete mať pre zdieľané súbory.

     

    Office online

     

     

    Microsoft dlhé roky dominoval programom na úpravu dokumentov od tých textových, cez tabuľky až po prezentácie. Keďže doba ide dopredu, vzniklo niekoľko alternatív v podobe dostupnejších cloudových aplikácií, ako napríklad tie od Google.

    Preto aj Microsoft pristúpil k menším zmenám a svoje programy previedol aj do cloudovej verzie, ku ktorým môžete mať prístup 24 hodín 7 dní v týždni. Dokonca, svoje platené programy mierne zjednodušil a môžete ich bezplatne využívať. Musíte však čakať, že v prípade tých bezplatných aplikácií to nebudete úplne také, ako ste zvyknutý na ich platených verziách pre desktopové zariadenia.

     

    Videohovory a webináre

     

    Google Hangouts / Skype

     

    Ak sa s niekým potrebujete stretnúť, ale vzdialenosť vám to neumožňuje a preferujete videohovor, tieto dve aplikácie sú pravdepodobne najpoužívanejšie, a preto je dosť možné, že aj druhá strana aspoň jednu z nich používa.

    Na Google Hangouts vám stačí Google účet (ktorý už má väčšina ľudí) a na Skype Microsoft účet. Obe aplikácie takisto môžete využiť prostredníctvom mobilných zariadení.

    Čo sa týka webinárov, veľmi ľahko s nimi viete začať práve s aplikáciou Google Hangouts, konkrétne s funkciou živého vysielania cez Youtube Live.

     

    Tvorba web stránky alebo eshopu

     

    Snáď ani nie je potreba pripomínať dôležitosť mať v dnešnej dobe vlastnú webstránku. Je to pravdepodobne jedna z prvých vecí, ktoré ako podnikateľ riešite, ak nerátame založenie firmy po právnej stránke. Ako si ale založiť web čo najefektívnejšie, najjednoduchšie a najrýchlejšie, ak nechcete míňať tisícky eur na web na mieru?

     

    WordPress

     

    Ako začať blogovať? Vyberte si WordPress

     

    WordPress je najrozšírenejší systém na správu obsahu aj tvorbu web stránok. Momentálne poháňa viac ako 25% všetkých web stránok na svete a dlhodobo patrí k najobľúbenejším spôsobom, ako si vytvoriť nielen web stránku, ale aj blog. Funguje na veľmi jednoduchom princípe šablóny, ktorú si doňho nahráte a následne len upravíte obsah na stránke.

    Náročnejší používatelia si môžu web prispôsobiť aj podľa seba prostredníctvom rôznych WordPress pluginov alebo šablón na úpravu vzhľadu stránky, napríklad Divi.

    Svoju web stránku si na WordPresse môžete ľahko spustiť aj u nás vo WY. Pre WordPress máme optimalizovaný webhosting.

     

    Možno vás tiež bude zaujímať:

    Ako si vytvoriť vlastnú web stránku cez WordPress

    Ako si založiť vlastný blog cez WordPress

     

    WooCommerce / Prestashop / OpenCart

     

    V prípade vlastného eshopu môžete platiť mesačné poplatky za rôzne eshopové riešenia, dať si naprogramovať vlastný online obchod, čo vás vyjde na niekoľko tisíc eur, alebo…

    …môžete využiť aj tri voľne dostupné eshopové riešenia spomenuté vyššie. WooCommerce je rozšírenie pre WordPress stránky, ktoré vám umožní vytvoriť eshop a takisto napojiť váš web na platobnú bránu. Nemusí však byť vhodné pre väčšie eshopy s niekoľko tisíc položkami. Pre ne je lepšie využiť Prestashop alebo Opencart. Sú to riešenia určené priamo na tvorbu eshopu. Na ich spustenie môžete na začiatok využiť náš univerzálny hosting s inštaláciou jedným klikom, prípadne neskôr výkonnejší virtuálny server.

     

    Možno vás tiež bude zaujímať:

    Akú platobnú bránu vybrať pre eshop?

     

    Meranie času

     

    Tmetric / Clockify / Toggle

     

    Freelancerov, ktorí pracujú na základe hodinovej sadzby a potrebujú reportovať klientom čas strávený na projekte, potešia tieto 3 aplikácie. Každá z nich umožňuje zaznamenávať čas, priradiť ho konkrétnemu zákazníkovi a projektu.

     

    Zaznamenávanie myšlienok

     

    Evernote / OneNote

     

     

    Zaznamenávanie a triedenie nápadov a myšlienok či zapisovanie poznámok z kníh je jedna za najbežnejších činností podnikateľa. Tie aplikácie môžete mať na notebooku, počítači aj mobilných zariadeniach, takže kedykoľvek a kdekoľvek budete potrebovať niečo zapísať, stačí si ich otvoriť.

     

    Mindmeister / Mindomo / Coggle

     

    Podobne ako vyššie spomenutú aplikácie Evernote a OneNote, môžete využiť aplikácie aj na myšlienkové mapy, pomocou ktorých si môžete vizuálne znázorniť prakticky čokoľvek:

    • marketingový plán
    • štruktúra web stránky
    • poznámky z workshopu/knihy
    • podnikateľský plán
    • firemná stratégia
    • SWOT analáza

     

    Tímová práca a riadenie projektu

     

    Basecamp / Asana / Slack

     

    Ak chcete mať v rámci projektu poriadok vo veciach a nehľadať vašu komunikáciu po emailoch, chatoch a podklady v prílohách či po viacerých súboroch, tak jeden z týchto troch nástrojov bude pre vás. Sú vhodné najmä pre firmy, kde je v tímoch viac ľudí, alebo kde je viacero samostatných oddelení.

     

    Trello / Meistertask

     

    Obe tieto aplikácie vám umožnia riadiť akúkoľvek úlohu či už ako jednotlivec, v rámci tímu, ale aj ak delegujete prácu na niekoho externe. Fungujú na princípoch kanbanu (japonský výrobný systém) kedy si do kariet napíšete úlohu, ktorú následne v presúvate medzi lištami, napríklad Nová ->  V procese zapracovania -> Kontrola -> Dokončené.

    Jednotlivé úlohy môžete priradiť ľuďom v tíme, v rámci karty môžete komunikovať, pripájať prílohy, určovať termíny atď.

     

    Správa sociálnych sietí

     

    SmarterQueue / Hootsuite / Postplanner / Kontentino

     

     

    Sociálne siete sú pre mnoho firiem veľmi účinným nástrojom budovania značky, budovania komunity fanúšikov, ale aj získavania kontaktov. Majú však jednu nevýhodu, a tou je potreba pravidelného pridávania nových príspevkov, ich vymýšľanie a analyzovanie účinnosti. Našťastie, s týmito nástrojmi viete veľkú časť práce, ktorá by inak zabrala každý deň niekoľko hodín, plne automatizovať.

    To znamená, že s nimi môžete nastaviť publikovanie viacerých príspevkov v predstihu v presne stanovené dni a časy. Takisto môžete sledovať, ktoré z nich majú lepšiu účinnosť a dosah, a tak ich na pravidelnej báze “recyklovať”.

     

    Mohlo by vás tiež zaujímať:

    Ako vybrať platobnú bránu pre váš web alebo eshop

    Nezmeškajte ďalšie užitočné články
    a buďte o nich informovaný