• 02 - 581 010 62
  • Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

    Čo je obsahový marketingČo je obsahový marketing
    Tipy a triky

    Čo je obsahový marketing a aké sú aktuálne trendy na rok 2018

    Obsahový marketing, udomácnil sa aj anglický názov content marketing, je v marketingových kruhoch veľmi často skloňovaný. V dobe „adblockovej“ sa mu totiž predpovedá veľmi svetlá budúcnosť. Ale čo je to ten obsahový marketing a ako ho využiť vo svoj prospech?

     

    Obsahový marketing v praxi

    Jeden môj známy nevedel dlho úplne pochopiť, čo presne je obsahový marketing. Pri nedávnom posedení však spomenul newsletter zameraný na novinky zo sveta kryptomien.

    Hovoril o ňom vo veľmi pozitívnom duchu a tiež aj to, že sa naň teší každý víkend. Ukázal mi prijaté e-maily cez smartfón a horlivo všetko vysvetľoval. Newsletter, ktorý mu jeho broker zasielal, bol veľmi užitočný, obsahoval množstvo rád a kľúčových informácií. Vôbec nesúvisel priamo s produktmi brokera. Takýto super prieskum sa môjmu známemu náramne hodil, práve kvôli jeho ďalším investíciám a operáciám.

    “Toto je presne príklad skvelého obsahového marketingu,” povedal som mu. V ten moment pochopil celú jeho podstatu. Úspešný content marketing je vzdelávací, ale nie je vyslovene o produktoch a službách. Predajca vám v prvom rade poskytne tak dobré informácie, že postupne začínate byť lojálnejší značke a zároveň aj jej dobrovoľným šíriteľom.

     

    Obsahový marketing musí byť nevtieravý a na správnom mieste

    Content marketing sa nemôže točiť len okolo značky a jej produktov. Na prvom mieste musí byť publikum vašej firmy, e-shopu, magazínu… Na čom môjmu publiku záleží? Na chvíľu sa zamyslite a položte si otázku – čo by som mal urobiť preto, aby som sa stal poskytovateľom niečoho hodnotného, čo moja konkurencia nemá a čo vyzdvihne práve moju značku?

    Od tradičných marketingových smerov sa obsahový marketing líši aj tým, že jeho úlohou nie je okamžite predávať. Zahŕňa veci ako edukačné články, e-booky, videá, infografiky, newslettre, zábavu a webináre, ktoré odpovedajú na konkrétne otázky ľudí a poskytujú im niečo, čo inde nedostanú. Je to najlepší spôsob, ako premeniť niečo obyčajné na odlišné, ako urobiť z bežného unikátne.

    Staňte sa informačným lídrom. Pokiaľ budete dôveryhodným a autoritatívnym zdrojom v témach, ktoré sú dôležité pre vašich zákazníkov, tak sa nielenže k vašim službám dostane širšie publikum, no v prvom rade si získate jeho lojalitu a dôveru. Prostredníctvom obsahového marketingu zlepšíte a upevníte vzťahy s klientmi, získate angažovanú základňu sledovateľov a v konečnom dôsledku zvýšite zisky. A predsa to je jeden z cieľov každého online podnikateľa.

     

    TIP: Prečítajte si článok o tom, ako začať podnikať

     

    Obsahový marketing v roku 2018? Experimenty s VR a ešte lepšia personalizácia

    Počas uplynulých rokov sme začali obsahový marketing brať aj na Slovensku vážnejšie. Stal sa z neho rovnocenný partner social media marketingu, SEO či PPC modelu a firmy mu podstatne navyšujú rozpočet. Ale podobne ako ostatné digitálne disciplíny, tak aj content marketing sa neustále mení.

    V priebehu rokov sme videli viaceré trendy – značky sa stávali publishermi, video začalo vládnuť internetu a natívna reklama práve zažíva najväčší rozmach. Všetky tieto trendy sa stali dnes už neoddeliteľnou súčasťou úspešnej content marketingovej stratégie. Avšak čo obsahovému marketingu prinesie rok 2018? Čo robia vedúce firmy s ich obsahom a my zatiaľ nie?

     

    1. Hyper-personalizácia obsahu

    Prvým trendom je skutočnosť, že špičkové firmy už nevyrábajú len jeden príspevok alebo video, ale vytvárajú stovky až tisícky kusov obsahu pre 1 kampaň. Dôvodom tohto masívneho nárastu je, že pre mnohé segmenty chcú prinášať hyper-personalizovaný obsah. Obsahový marketing dnes už jednoducho musí byť čo najviac personalizovaný.

    YouTube nedávno ponúkol inzerentom službu Director Mix, ktorá firmám umožňuje dodať tisícky videí v jednej jedinej kampani. Ktoré video nakoniec spotrebiteľ vidí závisí od širokého spektra faktorov vrátane demografických údajov, správania sa (t.j. čo vyhľadáva alebo na ktoré videá kliká), stiahnutých aplikácií a dokonca aj toho, kde sa fyzicky nachádzal (pomocou údajov v službe Google Maps).

    So všetkými týmito dátami majú marketéri skvelé informácie na poskytovanie obsahu, ktorý je oveľa dôležitejší a užitočnejší pre spotrebiteľa. Napríklad používateľovi, ktorý hľadá obchod so športovým tovarom, by sa mohli zobraziť videá súvisiace s lyžovaním, pokiaľ sa nedávno nachádzal v lyžiarskom stredisku Jasná.

    Nie že by personalizácia ako taká predstavovala horúci trend. Je tu s nami už nejaký ten rok, avšak len vo veľmi základnej verzii. Dnes a zajtra to bude iné. Napríklad slovenská Exponea ide s dobou a vďaka AI dokáže automatizovane zostaviť predajnú landing page podľa dát o užívateľovi.

     

    2. Virtuálna realita a rozšírená realita

    Virtuálna realita je veľmi výkonný kanál a dosť nový na to, aby bol atraktívny pre väčšinu publika. Využívanie tejto skutočnosti bude určite v roku 2018 na mnohých agendách značiek.

    Nezabúdajme ani na rozšírenú realitu (ak vám nie je jasné, čo to je, spomeňte si na hru Pokémon Go), ktorú práve teraz využívajú top značky, aby zákazníkom ukázali napríklad to, ako by mohol vyzerať nový náter v ich kuchyni alebo ako by sa hodilo hojdacie kreslo do obývačky. Tieto reálne projekty ma vedú k presvedčeniu, že VR a AR sa stanú v roku 2018 tak zaujímavé, že ich prvky budú firmy využívať čoraz viac.

    Pokiaľ ide o virtuálnu realitu, nebuďte príliš prekvapení tým, že uvidíte napríklad predajcov automobilov ako predstavujú zákazníkom „kokpit“ najnovšieho modelu prostredníctvom VR. A keď sa tak nestane v roku 2018, tak to nepotrvá príliš dlho a VR sa spoločne s AR stanú neoddeliteľnou súčasťou nášho každodenného života.

     

    3. Porastie využívanie malých influencerov

    Ďalším trendom content marketingu je fakt, že dopyt po spolupráci s influencermi rapídne rastie. Záujem už nie je len o tých najväčších v počte odoberateľov/sledovateľov. Firmy si začínajú uvedomovať, že niekedy je lepšie zacieliť presnejšie a osloviť menších influencerov (zároveň lacnejších), ktorí sú úzko špecializovaní a sleduje ich „presne tá cieľovka,“ ktorú značka potrebuje osloviť.

     

    4. Živé vysielanie ide stále hore

    Živé video je populárnejšie, než to klasické. Teší sa väčšiemu záujmu a interaktivite s publikom. Očakávajte, že v roku 2018 live streamy doslova explodujú, keďže súčasné bariéry vstupu na trh prakticky zmiznú.

    Zákazníci / fanúšikovia začínajú očakávať, že budú môcť hovoriť priamo so spoločnosťou / influencerom a vytvoriť tak úzku väzbu. A otázky, ktoré majú, by mali byť zodpovedané okamžite. Je pre nich veľmi atraktívne, keď vedia, že môžu skočiť na živé vysielanie a klásť cez mobil otázky, na ktoré chcú poznať odpovede.

     

    O autorovi: článok pre vás napísala content marketingová agentúra www.texto.sk

    Nezmeškajte ďalšie užitočné články
    a buďte o nich informovaný