• 02 - 581 010 62
  • Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

    názov firmynázov firmy
    Tipy a triky

    Ako vymyslieť názov firmy a chyby, ktorým by ste sa mali vyhnúť

    Nielenže založenie firmy a samotné podnikanie je celkom náročné, vymyslenie názvu firmy nie je o nič jednoduchšie. Niekedy by ste mohli presedieť aj celé hodiny a nič výnimočné, čo by vystihlo ducha firmy, bolo chytľavé, a odlíšilo by vás, by vám na um neprišlo.

    V tomto článku vám poradíme niekoľko užitočných tipov, ako vymyslieť názov firmy.

    Ale predtým ako sa do toho pustíme, si najprv povieme, čo by mal dobrý názov spoločnosti mať.

     

    Inšpirujte sa v iných jazykoch

    Každý rok vznikne na Slovensku niekoľko tisíc nových firiem. V roku 2016 ich bolo až 19466.

    Vymyslieť v takom množstvo niečo nové a zároveň výstižné, už nie je také jednoduché, ako kedysi. Väčšinou keď niečo vymyslíte, môžete zistiť, že daný názov spoločnosti je už obsadený.

    Lenže obsadený môže byť len vo vašom rodnom jazyku. Nikto predsa nepovedal, že nemôžete hľadať v iných jazykoch. Na svete ich je podľa štatistík z roku 2009 až 6909. Určite v nich niečo nájdete. Vznikli tak názvy trnavských reštaurácií Apetito alebo BuonGiorno. Aj digitálna aplikácia na platby Venmo. Jej zakladateľ, Andrew Kortina, povedal, že inšpiráciu hľadali v latinských slovách vendo/vendere, čo v preklade znamená predávať.

     

    Hľadajte asociácie

    Keď vymyslíte všetko očividné a s ničím nie ste spokojný, potrebujete svoju myseľ oslobodiť. Jednou z najjednoduchších techník je tvorba asociácií. Pomôže vám otvoriť vašu myseľ novým miestam, kde by ste predtým nehľadali. Napríklad, ak by ste zakladali školu bojových umení. Kde všade by ste mohli hľadať inšpiráciu? Napríklad v gréckej a rímskej histórii a mytológii (Spartans Club alebo TITAN GYM v Bratislave).

     

    Zamerajte sa na potreby svojich zákazníkov

    Vo svete online marketingu nie je problém získať dáta o návštevníkoch webu. Môžete sledovať, čo presne robia na webe, koľko a aké stránky navštívili, ako často sa vracajú, ako často nakupujú. Lenže dáta sami o sebe nič neznamenajú. Kľúčové je vedieť ich interpretovať. A veľa firiem to nevie. Majú dáta, ale nepracujú s nimi. Keby ste mali firmu, ktorá vie tento problém vyriešiť, mohli by ste ju nazvať napríklad takto:

    • Action Data
    • Data Results
    • Data Clinic

     

    Vymyslite meno, z ktorého je hneď jasné, čo robíte

    Touto poslednou radou pri vymýšľaní názvu sa nemusíte riadiť do bodky. Nespĺňajú ju ani Google či Amazon. Pritom sú to jedny z najsilnejších značiek. No schválne, keby ste ich nepoznali, vedeli by ste len z ich názvov, že ide o internetový vyhľadávač alebo internetový obchod?

    Alebo úspešná slovenská firma Exponea. Uhádli by ste iba z jej názvu, že ide o marketingový nástroj, ktorým viete analyzovať a automatizovať svoj online marketing?

    Avšak takéto dobré názvy nevymyslíte na počkanie. Keď vám žiadny nenapadne, zamerajte sa na kľúčové slovo, ktoré vás vystihuje. Takto to urobili aj služby ako Mailchimp alebo český SmartEmailing. Z ich názvu hneď viete, že ide pravdepodobne o nejaký druh emailového softvéru na rozosielanie správ vašim kontaktom.

     

    3 najčastejšie chyby pri vymýšľaní názvu firmy

     

    Nemyslíte na budúcnosť

    Vyhnite sa výberu mien, ktoré vám neumožnia v budúcnosti prispôsobiť sa vývoju na trhu alebo pridať nové druhy produktov/ služieb do vášho portfólia. Určite nikdy v názve firmy nepoužívajte geografickú polohu alebo čokoľvek, čo by súviselo s kategóriou vašich produktov. Vaši súčasní, ale aj potenciálni zákazníci, by boli zmätený, prečo máte v názve firmy jeden produkt a snažíte sa im predať niečo úplne iné.

     

    Vyhnite sa skratkám

    Prečo? Pretože pre väčšinu ľudí skratka nebude nič znamenať, pokiaľ im jej zmysel nevysvetlíte. Meno vašej spoločnosti by malo hneď vyjadrovať, čo reprezentujete a čo robíte.

     

    Neberiete do úvahy názor vašich potenciálnych klientov

    Než svoj názov firmy vypustíte do sveta mali by ste zvážiť názor svojich potenciálnych zákazníkov. Váš dobrý dojem z názvu nie je dostatočne veľká vzorka na to, aby ste mohli usúdiť, že máte vybraný ten najlepší možný.

    Spýtajte sa potenciálnych zákazníkov na ich dojmy z niekoľkých možných názvov a možno zistíte, že váš favorit nie je v ich mysliach jedničkou a vami zavrhovaný názov je pre nich oveľa príťažlivejší.

    A to najdôležitejšie, keď už budete mať vymyslený svoj názov firmy, nezabudnite si čo najskôr registrovať aj doménu.

     

    Nezmeškajte ďalšie užitočné články
    a buďte o nich informovaný