2 Hľadáme nových kolegov. Pridajte sa k nám.

Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

Marketingové nástrojeMarketingové nástroje
Marketing

Zoznam užitočných marketingových nástrojov na zefektívnenie vašich online aktivít

V dnešnom svete je konkurencie ako húb po daždi. Ak to nechcete rýchlo zabaliť, potrebujete každú možnú výhodu. Získať ju môžete aj vďaka nasledovným marketingovým nástrojom, ktoré vám pomôžu lepšie využiť vaše silné stránky a eliminovať tie slabšie.

 

Analytické marketingové nástroje

 

Každý dobrý marketér, ale aj podnikateľ vie, že stavať svoje rozhodnutia na konkrétnych a presných dátach je efektívnejšie, ako len hádať alebo niečo robiť dúfajúc, že niečo z toho sa ujme. Ale odkiaľ tie dáta zobrať? Využiť na to môžete nasledovné analytické nástroje.

 

Google Analytics

 

Google Analytics

 

Tento nástroj je povinnou jazdou každého majiteľa webstránky alebo blogera. Bez neho by ste nevedeli, akú máte na webe návštevnosť, z akých kanálov vám chodí najviac návštevníkov, ani ktoré kanály majú najväčšiu efektivitu v počte predaných produktov či vyplnených formulárov.

 

Socialblade

 

Ak máte alebo spravujete úspešný YouTube kanál, tento nástroj vám ukáže, koľko nových odberateľov ste získali každý mesiac aj koľko zhliadnutí videí máte.

 

YouTube Analytics

 

Aby mohol váš YouTube kanál pravidelne rásť na popularite, nestačí len nahrávať jedno video za druhým. Potrebujete poznať chute vašich sledovateľov, ktoré videá a témy ich zaujímajú najviac a ktoré nie. S týmto analytickým nástrojom, ktorý máte dostupný priamo vo svojom účte, by ste sa preto mali čím skôr zoznámiť.

 

Hotjar / Smartlook / Mouseflow

 

 

Vaša web stránka môže byť po dizajnovej stránke úplne tip top, ale keď sa na nej ľudia nebudú vedieť orientovať ani dokončiť objednávku, krásny vzhľad vám k lepšiemu biznisu nepomôže.

 

Aby ste získali užitočné dáta o správaní užívateľov na stránke, môžete použiť vyššie spomenuté nástroje na nahrávanie správania ľudí, vďaka ktorým zistíte, akým prvkom na stránke ľudia venujú pozornosť, akým nie, aj či je pre nich objednávkový proces jednoduchý, dostatočne zrozumiteľný a v nejakom kroku neodchádzajú.

 

Zmeranie rýchlosti načítana stránky

 

Neradi čakáte, kým sa stránka načíta? Rovnako to vidí snáď každý používateľ internetu. Momentálne očakávanie ľudí je, aby sa im stránka načítala do 2 sekúnd a rovnako to vidia aj odborníci v Google. Keď sa tak nestane do 3 sekúnd, z webu odchádza až 40% užívateľov.

Aby ste zistili, ako rýchlo sa vaša stránka načíta a zároveň aj odhalili, čo vašu stránku spomaľuje, odporúčame využiť nasledovné nástroje.

 

Webpagetest

 

Nástroj na zistenie rýchlosti načítania stránky Webpagetest

 

Webpagetest je jeden z najpresnejších nástrojov na meranie rýchlosti načítania stránky. V nastaveniach si zvoľte prehliadač a ako lokalitu si zvoľte Prahu – Česko, keďže je k nám najbližišie a Slovensko v možnostiach nie je.

 

GTMetrix

 

Nástroj na zistenie rýchlosti načítania stránky GTMetrix

 

Okrem toho, že vám tento nástroj ukáže rýchlosť načítania stránky a čo ju spomaľuje, dáva vám aj konkrétne návrhy na zlepšenie. Napríklad, ak je nejaký obrázok príliš veľký, ponúkne vám jeho skomprimovanú verziu. Takisto, ak je nejaký kód príliš komplikovaný a spomaľuje stránku, navrhne vám upravenú verziu kódu.

 

PageSpeed Insights

 

Tento nástroj je od tvorcov z Google. Síce vám nepovie presnú rýchlosť načítania ako tie predošlé, ale povie vám presne čo vašu stránku spomaľuje.

 

Test My Site

 

Tento nástroj je takisto od Google a meria rýchlosť načítania stránky na mobilných zariadeniach. Treba ho však brať s rezervou, pretože aj pri 2,5 sekundách vám povie, že máte pomalú stránku. Výbornú známku by ste mali iba ak by sa vám načítala stránka pod 1 sekundu, čo je pre väčšinu webov v súčasnosti nemožné.

 

Stopky vo vašom mobile

 

Stará dobrá klasika, ako zmerať načítanie stránky, sú stopky. Ak žiadne nemáte, stačí zobrať mobil, a odstopovať si tak načítanie ručne.

 

Marketingová automatizácia

 

Predstavte si, že väčšinu úloh, ako rozosielanie emailov, či zasielanie personalizovaných správ, by ste nemuseli robiť manuálne, ale by to za vás mohol robiť automatizovaný softvér na základe správania sa návštevníkov vašej stránky. Možné to je a poslúžia vám k tomu napríklad:

 

Sales Manago / Infusionsoft / ActiveCampaign

 

Marketingový nástroj Salesmanago pre automatizáciu

 

Všetky tieto softvéry sú určené na kompletnú automatizáciu vašich marketingových aktivít od zasielania emailov, zberu kontaktov, komunikácie so súčasnými zákazníkmi či dokonca chatovanie. Každý z nich dokáže na základe správania sa vašich kontaktov s nimi cielene komunikovať.

 

Stiahol si od vás potenciálny zákazník ebook na nejakú tému? Viete mu poslať personalizovaný email a ďalej s ním rozvíjať kontakt. Bol potenciálny zákazník v košíku a nenakúpil? Viete ho dodatočne osloviť po určitom čase, či náhodou nezabudol dokončiť objednávku. A to je len malá ukážka toho, čo s nástrojmi na automatizáciu dokážete.

 

SEO nástroje

 

Optimalizácia webu pre vyhľadávač nie je mŕtva a pokiaľ nepríde niečo prevratné, ešte veľmi dlho budú vyhľadávače (najmä Google) hrať dominantnú úlohu v online marketingovom mixe. Veď až 50% ľudí, ktorí vyhľadávajú na mobiloch informácie o obchode vo svojom okolí, navštívi predajňu daného obchodu do 24 hodín a až 51% návštevnosti webstránok tvorí návštevnosť z vyhľadávania.

Ak neriešite SEO, môžete prísť naozaj o veľa. Odkedy sme ho začali brať na vedomie aj vo WY, hlavne na našom blogu, tak čítanosť článkov za rok a pol neskutočne vyrástla.

S týmito nástrojmi si SEO vycibríte aj vy.

 

Keyword Planner

 

Marketingový nástroj Keyword planner na zistenie vyhľadávanosti kľúčových slov

 

Keyword planner je súčasťou nástroja na správu platených reklám Google Ads, ale vie vám dobre poslúžiť aj na účely SEO, konkrétne na analýzu kľúčových slov a zistenia vyhľadávanosti jednotlivých fráz. Nevýhodou je iba to, že pokiaľ nemáte spustené platené reklamy, budete dostávať iba odhady vyhľadávanosti 0-10, 10-100, 100-1000… a nie presné čísla.

 

Google Search Console

 

Google Search Console

Ako Keyword planner, aj tento nástroj je z dielne Google a máte ho možnosť využívať v rámci svojho Google účtu (na ktorom viete mať Analytics / Google Ads / YouTube kanál…). Veľmi užitočný je okrem iného aj na odhalenie nových kľúčových slov, na ktoré sa zobrazujete vo vyhľadávači, a teda na následnú aktualizáciu vašich článkov, aby ste sa na vyhľadávané frázy zobrazovali na vyšších pozíciách.

 

Marketing Miner

 

 

Tento nástroj je už ťažší kaliber na SEO. Využívajú ho makretingové agentúry, freelanceri, ale aj firmy na SEO analýzu svojich stránok.

 

Viete s ním odhaliť technické nedostatky svojho webu, vyhľadávanosti kľúčových slov, spätné odkazy a taktiež analyzovať a sledovať svoju konkurenciu.

 

Ak by ste si chceli Marketing Miner výhodne otestovať, ako zákazník WY môžete cez náš špeciálny promokód získať zľavu 40% na prvý mesiac jeho využívania.

Screaming frog

 

Tento analytický nástroj využíva veľa SEO agentúr a špecialistov na SEO audity. S jeho pomocou odhalíte technické a on page nedostatky na stránke.

 

Answer the public / Watson natural language understanding / Lynt

 

Tieto tri nástroje síce nie sú vytvorené priamo pre účely SEO, ale viete ich vynikajúco využiť pre optimalizovanie SEO faktoru Rankbrain. Ide o to, že v súčasnosti kľúčové slová ako také nezavážia, skôr je dôležité pokryť tému a mať obsah v súlade so zámerom vyhľadávania. Čím presnejšie tému viete pokryť a trafiť zámer vyhľadávania, tým lepšie sa viete umiestniť aj v Google.

Answer the public vám dá veľa nápadov na frázy a témy, ktoré ľudí môžu zaujímať v súvislosti s témou, na ktorú chcete vytvoriť obsah, Watson natural language vám pomôže odkryť koncepty, ktorých sa slová dotýkajú a Lynt vám pomôže zistiť, ako často nejakú frázu využívate v texte.

 

Chatovacie a helpdesk aplikácie

 

LiveAgent

 

 

LiveAgent je chatovací a helpdesk softvér určený pre väčšie firmy a eshopy, ktoré potrebujú na dennej báze riešiť desiatky až stovky požiadaviek svojich zákazníkov.

 

Ak by ste si LiveAgent chceli otestovať, majú 14 dňovú trial verziu na vyskúšanie. Dokonca, ako zákazník WY môžete cez náš špeciálny promokód získať doživotnú zľavu 20% na jeho využívanie.

Reago

 

Nástroj Reago slúži na chatovanie so zákazníkmi

Reago je chatovacia aplikácia, s ktorou môžete outsourcovať chatovanie s vašími potenciálnymi aj existujúcimi zákazníkmi. Vhodnejšia je pre rastúce a stredne veľké eshopy, ktoré si nemôžu dovoliť mať vlastní tím ľudí, ktorí zabezpečia zákaznícku podporu.

 

Ak by ste si chceli Reago vyskúšať, tak ako zákazník WY môžete cez náš špeciálny promokód získať doživotnú zľavu 20% na jeho využívanie.

 

 

Správa sociálnych sietí

 

Sociálne siete nepochybne hýbu svetom a sú silným nástrojom v marketingovom mixe. Majú len jednu nevýhodu. Využívať ich je časovo veľmi náročné. Ale keď si väčšinu z týchto úkonov zautomatizujete a naplánujete, odrazu hravo zvládnete správu sociálnych sietí.

 

Kontentino

 

Marketingový nástroj Kontentino na správu sociálnych sietí

 

Je to jeden z top nástrojov z dielne slovenskej marketingovej agentúry Triad. Pôvodne ho vytvorili pre svoje interné potreby na správu sociálnych sietí pre klientov, ale nakoniec z toho vznikla aplikácia prístupná aj bežným užívateľom a ktorá sa teší veľkej obľube aj vo svete.

 

Ak by ste si chceli Kontentino otestovať, k dispozícii máte mesačnú trial verziu na vyskúšanie. Dokonca, ak sa stanete zákazníkom WY, cez náš špeciálny promokód ho môžete vyskúšať až na 3 mesiace zadarmo v rámci trial verzie.

Tvorba obsahu

 

Obsahový marketing patrí v súčasnosti k najefektívnejším marketingovým aktivitám. Síce trvá, kým začne prinášať svoje ovocie, ale z dlhodobého hľadiska buduje povedomie o vašej značke a zvyšuje návštevnosť vašej stránky. Či už tvoríte vizuálny alebo textový obsah, tieto nástroje vám ho pomôžu vycibriť.

 

Hemingway app

 

Marketingový nástroj Hemingway app pre copywriterov

 

Toto je vynikajúci nástroj pre copywriterov, ktorý vám poradí, ako ešte viac vylepšiť váš text. Síce všetky jeho funkcie sú využiteľné len pre anglické texty, pre slovenčinu má jednu veľmi užitočnú funkciu – všetky dlhé vety vám označí žltou alebo červenou farbou, vďaka čomu budete vedieť, ktoré vety by ste mali zjednodušiť, aby sa čitatelia vedeli ľahšie v texte orientovať.

 

Dopĺňač diakritiky

 

Stáva sa vám niekedy, že píšete diakritikou, a zrazu píšete bez nej? Alebo ste automaticky začali niečo písať bez diakritiky? V tom prípade nezúfajte. Nemusíte všetko ručne prechádzať a opravovať. Stačí text skopírovať do tohto nástroja a on diakritiku doplní za vás.

 

Generátory nápadov na články

 

Ak máte niekedy problém vymyslieť tému na článok, môžete si to uľahčiť s týmito generátormi nápadov:

 

https://www.hubspot.com/blog-topic-generator

https://www.inboundnow.com/apps/kill-writers-block/

https://www.portent.com/tools/title-maker

https://www.buildyourownblog.net/the-blog-post-ideas-generator/

 

Pablo

 

Marketingový nástoj Pablo

 

Citáty sú veľmi obľúbenou formou obsahu na sociálnych sieťach. Veľmi jednoducho ich viete tvoriť s nástrojom Pablo. Stačí si vybrať z množstva voľne dostupných obrázkov, cez editor napísať text a následne vyexportovať obrázok pre vami zvolenú sociálnu sieť.

 

Piktochart / Canva

 

Nepochybne, vizuálny obsah je pútavejší ako len čisto textový. Nie že by ste textovú formu mali úplne vysadiť, ale rôzne grafy, infografiky a vizualizácie myšlienok dodajú textu život. Navyše, sociálne siete sú plné obrázkov a videí z dôvodu, že užívateľom sa takýto obsah lepšie konzumuje.

 

Aby ste si tvorbu vizuálneho obsahu značne uľahčili a dokonca obrázky priamo vyexportovali v potrebných rozmeroch pre konkrétnu sociálnu sieť, môžete využiť nástroje Canva alebo Piktochart.

 

Dotazníky

 

Ak chcete cielenejšie komunikovať na potreby svojich zákazníkov, v prvom rade potrebujete vedieť, čo vaši zákazníci potrebujú. Namiesto toho, aby ste hádali, je najlepšie sa ich rovno opýtať cez dotazníky. Využiť na to odporúčame tieto dva nástroje.

 

Typeform / Google formuláre

 

Marketingový nástroj Typeform na tvorbu dotazníkov

 

Oba z nich sú voľne dostupné a Typeform má aj niekoľko funkcii navyše v platenej verzii.

 

 

Možno vás tiež bude zaujímať:

 

Ako analyzovať svoju konkurenciu a využiť jej triky vo svoj prospech + (nástroje)

Nezmeškajte ďalšie užitočné články
a buďte o nich informovaný