2 Hľadáme nových kolegov. Pridajte sa k nám.

  • 02 - 581 010 62
  • Domény
    Webhosting
    Servery
    O WY
    Blog
    Podpora
    Domény

    Doména je vaša internetová adresa, cez ktorú ľudia nájdu vašu webstránku.

    Pomôžeme vám vybrať tú najlepšiu. Vybrať si môžete z viac ako 150 koncoviek domén.

    Viac informácií


    Webhosting

    Vďaka webhostingu bude vaša stránka dostupná kedykoľvek. Poskytneme vám rýchle a spoľahlivé riešenie pre malé stránky, blogy, eshopy aj firemné prezentácie.

    Viac informácií


    Servery

    Potrebujete výkonnejší server pre svoj veľký projekt alebo náročnejší web?

    Vyberte si z našej ponuky serverových riešení, ktoré naplnia vysoké očakávania aj tých najnáročnejších webov či projektov.


    O nás

    Sme skupina nadšencov, ktorá sa už niekoľko rokov stará o vaše sny a podnikanie na internete.

    Sme spojkou medzi vami a vašimi snami o podnikaní vo svete internetu/na internete.

    Viac informácií


    Blog

    WY blog je určený pre všetkých, ktorí sa chcú dozvedieť viac z oblasti blogovania, marketingu, WordPressu, ale aj programovania, či podnikania.

    Prejsť na blog


    Zaujímavé články
    WordPress

    Podrobný návod ako si vytvoriť vlastnú web stránku

    Tipy a triky

    7 spôsobov ako vymyslieť perfektný názov domény

    Tipy a triky

    Ako raketovo zlepšiť rýchlosť načítania vašej webstránky

    Podpora

    Potrebujete poradiť? Sme tu pre vás na telefónnom čísle 02 – 581 010 62, e-maile helpdesk@wy.sk alebo chate.

    Spustiť chat


    Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

    Čo je Google Shopping AdsČo je Google Shopping Ads
    Marketing

    Čo je Google Shopping Ads a prečo by ste ich mali začať využívať

    Článok vznikol v spolupráci s odborníkmi na Google reklamu z BlueWinston.

     

    Google je bezpochyby najlepšia platforma, kde môžete inzerovať svoje produkty. Je to najpopulárnejší online vyhľadávací systém a teda aj prvé miesto, kam ľudia s najväčšou pravdepodobnosťou prídu, pokiaľ hľadajú nejaký produkt, čomu zodpovedá aj 3,5 miliardy celosvetových vyhľadávacích dopytov v priebehu dňa. Navyše, prostredníctvom Obsahovej siete sprostredkováva Google reklamy aj na nespočetné množstvo webov, ktoré vaši potenciálni zákazníci navštevujú. Tak prečo nevyužiť jeho služby pre propagáciu vašich produktov?

    Jedným spôsobom ako to spraviť sú klasické textové reklamy Google Ads. Ak však máte veľký inventár, táto možnosť pre vás nie je príliš efektívna. Preto by ste mali zvoliť Google Shopping Ads. Nižšie si vysvetlíme, čo to je a ako jednoducho môžete spustiť svoju prvú kampaň ešte dnes.

     

    Čo sú to Google Shopping Ads?

    Nákupné reklamy, respektíve Google reklamy v Nákupoch (ang. Shopping Ads), sú typom automatizovanej inzercie v Google, ktorú môžu využívať majitelia e-shopov. Zobrazujú sa vo Vyhľadávaní Google vo forme obrázku, názvu, ceny a odkazu na vašu stránku. Zákazníci tak majú možnosť porovnávať vyhľadávaný výrobok medzi rôznymi predajcami už vo Vyhľadávaní. Po kliknutí na vybraný produkt sú zákazníci presmerovaní priamo do e-shopu predajcu, kde si ho môžu zakúpiť. 

     

    Využite výhody reklám v Nákupoch ešte dnes

    Reklamy v Nákupoch sú od roku 2012 (na Slovensku od leta 2019) priamou súčasťou Google Ads, predtým známych ako Google AdWords. Medzi zákazníkmi aj inzerentmi sú populárne najmä pre množstvo výhod, ktoré inzerentom poskytujú v porovnaní s klasickými textovými reklamami. Keď v reklame zverejníte všetky potrebné detaily produktu, získate tak zákazníkov, ktorí budú náchylnejší dokončiť konverziu, pretože už budú vedieť, aký produkt vo vašom e-shope nájdu. V porovnaní s textovými reklamami je pri reklamách v Nákupoch až o 30% vyššia miera konverzií.

    Navyše, nastavovanie kampaní v Nákupoch je nesmierne jednoduché. Nemusíte vymýšľať kreatívne názvy, popisy, či hľadať vhodné kľúčové slová. Ako si ukážeme ďalej v článku, stačí vám k tomu zoznam vašich produktov s ich detailmi (produktový feed), s ktorým budú ďalej pracovať Google Ads.

    Čím skôr začnete reklamy v Nákupoch využívať, tým skôr uvidíte žiadané výsledky ako konkurenčnú výhodu nad e-shopmi, ktoré tieto reklamy ešte nevyužívajú, a vyššiu mieru konverzií.

     

    Na akom princípe reklamy v nákupoch pracujú?

    Na rozdiel od Etsy, Ebayu, či Amazonu, sú Nákupy Google z technického hľadiska reklamnou platformou, ktorá však ponúka možnosti spomenutých virtuálnych nákupných centier. Používatelia si môžu prehliadať produkty rôznych predajcov vo Vyhľadávaní Google, či na weboch v Obsahovej sieti Google.

    Fungujú teda na princípe klasických reklám v Google – zadáte súbor produktov, ktoré predávate, nastavíte preň cenu, ktorú ponúkate za ich zobrazenie. A pokiaľ je táto suma optimálna, vaše produkty sa zobrazia, ak ich niekto vyhľadáva. Platenie za reklamu funguje taktiež na princípe ceny za klik – neplatíte za zobrazenie reklamy, ale až keď na ňu niekto klikne.

    Od klasických textových reklám sa však odlišujú dôrazom na vizuálnu stránku reklamy. Používateľovi sa zobrazí obrázok konkrétneho produktu, nadpis, cena, názov obchodu a niektoré dodatočné informácie. Netreba teda vytvárať nadpisy, popisy, ani sa pasovať s kľúčovými slovami. Namiesto kľúčových slov totiž Google pracuje s názvom produktu a informáciami, ktoré mu poskytnete.

    Tento typ reklám si navyše s klasickými textovými reklamami nekonkuruje, zobrazujú sa nezávisle od seba. Reklamy v Nákupoch sa vo Vyhľadávaní objavia buďto nad výsledkami vyhľadávania a textovými reklamami alebo vedľa nich, na pravej strane. Pokiaľ teda zároveň využívate textové reklamy, váš produkt sa môže vo vyhľadávaní zobraziť až dvakrát, čím ho ešte viac zviditeľníte.

    Pozrime sa teraz na to, čo pre vytvorenie kampane v Nákupoch potrebujete a ako pri jej tvorbe postupovať…

     

    Vytvorte si reklamnú kampaň vo ôsmich krokoch

     

    1. Založenie účtu v Obchodníckom centre Google

    Kampane v Nákupoch sa tvoria z údajov o vašich produktoch, ktoré poskytnete službe Google cez účet v Obchodníckom centre (Google Merchant). Preto si ako prvé potrebujete vytvoriť tento účet, ktorý bude virtuálnym skladom pre produkty vo vašom e-shope. Pre jeho úspešné vytvorenie budete musieť overiť aj webstránku vášho e-shopu.

     

    2. Optimalizácia produktovej galérie

    Google síce čerpá údaje o vašich produktoch z inventára v Google Merchant, no obrázky bude používať tie, ktoré máte ku konkrétnym produktom priradené na webe. Vzhľadom na to, že základom reklám v Nákupoch je ich vizuálna stránka, Google môže zamietnuť produkty s obrázkami v nízkej kvalite, alebo so zlou viditeľnosťou výrobku, či vodotlačou.

     

    3. Zhromaždenie a vloženie potrebných dát do Google Merchant

    Údaje o vašich produktoch nahráte do služby Google Merchant založením nového feedu. Pre tento feed musíte nastaviť vašu krajinu a jazyk, pre ktoré sa budú produkty vo vyhľadávaní zobrazovať.

    V nasledujúcom kroku zvolíte spôsob nahratia údajov o vašich produktoch. Pokiaľ ešte nemáte vytvorený vlastný feed produktov, môžete tak spraviť prostredníctvom Google Sheets.

    Google všeobecne podporuje predovšetkým dva formáty feedov – .txt a .xml, pričom pre menších predajcov odporúča prvý spomenutý. V prípade, že sa pre zjednodušenie tvorby reklám rozhodnete využívať nejaký z nástrojov tretích strán, ako napríklad aplikáciu BlueWinston.com, bude pre vás najvýhodnejšie používať feed vo formáte .xml. Viac o podporovaných formátoch si môžete prečítať tu.

    Z hľadiska obsahu musí produktový feed obsahovať tieto údaje:

    • Identifikátor (ID): číslo, pod ktorým evidujete produkt vo vašom e-shope
    • Názov: názov, ktorý sa zhoduje s názvom konkrétneho produktu vo vašom e-shope, vrátane farby alebo modelu
    • Popis: informácie o produkte, ktoré by sa mali zhodovať s popisom vo vašom e-shope
    • Odkaz: URL adresa webstránky konkrétneho produktu, začínajúca http alebo https
    • Odkaz na obrázok: URL adresa hlavného obrázku výrobku, opäť začínajúca http alebo https
    • Dostupnosť: váš produkt bude možné inzerovať iba v prípade, že je dostupný
    • Cena: cena sa musí zhodovať s tou vo vašom e-shope a musí byť uvedená v mene, ktorá zodpovedá krajine, v ktorej inzerujete
    • Google kategória produktu: uveďte konkrétnu kategóriu výrobku
    • Značka: značka produktu tak, ako ju poznajú zákazníci

     

    Pre ďalšie špecifické údaje, ktoré sú nepovinné alebo sú povinné pri konkrétnych výrobkoch, rovnako ako pre presné formy povinných údajov, navštívte stránku Pomocníka Google Merchant.

    Po vytvorení a nahratí tohto feedu s údajmi do Google Merchant, môžete pokračovať ku ďalšiemu kroku.

    TIP: Ak chcete jednoduchšie nahrávať produkty do vášho Google Merchant účtu a zároveň mať inzerciu na produkty vo všetkých 4 sieťach Google, využite automatizovaný nástroj Blue Winston na tvorbu Inteligentných reklám v Google Nákupoch.

     

    4. Prepojenie s účtom v Google Ads

    Ako už bolo spomenuté, Nákupy Google nie sú obyčajným virtuálnym obchodným centrom, ale fungujú na princípe reklám. Zatiaľ čo Google Merchant uchováva údaje o vašich produktoch, Google Ads sa starajú o ich inzerciu. Preto je potrebné tieto dva účty navzájom prepojiť.

    Pre podrobný postup ako prepojiť účet v Google Merchant a účet v Google Ads si prečítajte tento návod.

     

    5. Vytvorenie kampane v Nákupoch Google Shopping

    Ďalším krokom, po úspešnom prepojení vašich dvoch účtov, je vytvorenie samotnej kampane v Nákupoch. Tú vytvoríte vo vašom Google Ads účte.

    Pri vytváraní kampane cez Google Ads, kliknite v záložke Kampane na veľké znamienko plus (‚+‚). Vyberte možnosť vytvorenie novej kampane. Po tom, ako vyberiete cieľ kampane, zvoľte ako typ kampane Nákupy. Uistite sa, že sa vám zobrazuje váš účet Google Merchant a teda, že Google Ads vie, odkiaľ čerpať údaje o produktoch.

     

    Google shopping ads - vytvorenie kampane

     

     

    Google shopping ads - vyber ciela

     

     

    Google shopping ads - vyber merchant center

     

     

    6. Doplnenie cenových ponúk produktov

    Po vytvorení kampane vás Google Ads vyzve, aby ste nastavili cenovú ponuku a denný budget pre vaše reklamy. Zobrazovanie reklám funguje na princípe aukcie. Od výšky ponuky teda závisí, či a na akej pozícii sa vaša reklama zobrazí. Výška denného budgetu určuje, koľko sa môže do inzercie denne investovať.

     

    Google shopping ads -budget

     

    7. Zacielenie a naplánovanie kampane

    Posledným krokom k úspešnému dotvoreniu kampane je nastavenie cielenia a časové naplánovanie kampane. Pre dobré cielenie reklamy zahrňte iba také lokality, kam môžete vaše produkty doručiť, aby sa zbytočne nezobrazovali používateľom, ktorí si ich nemôžu kúpiť (a vy ste zbytočne za ich kliknutia neplatili). Napokon nastavte začiatok a koniec kampane, ak nechcete, aby išla nepretržite a nastavenia uložte.

     

    Google shopping ads - cielenie kampane

     

     

    8. Budovanie reklamných skupín

    Po úspešnom nastavení kampane vás Google Ads vyzve, aby ste si ju zorganizovali do reklamnej skupiny a určili tak, aký typ kampane chcete spustiť. O konkrétnych typoch kampaní v Nákupoch píšeme nižšie.

     

    Google shopping ads - reklamne skupiny

     

     

    Tri kroky pre úspešnú inzerciu v Nákupoch Google

    Aby ste dokázali vašimi reklamami v Nákupoch Google prilákať čo najviac ľudí, musíte sa zamerať na tri kľúčové oblasti – kvalitný produktový feed, optimálna výška ponúk, a monitoring a optimalizácia kampaní.

    Budovanie kvalitného feedu vašich produktov je takmer ako práca so SEO. Priraďovanie konkrétnych informácií o produktoch vo vašom feede je dôležité pre to, aby sa vaše produkty zobrazovali pri správnych vyhľadávacích dopytoch. Ak sa budú zobrazovať pri správnych vyhľadávacích dopytoch, zobrazia sa používateľom, ktorí o ne majú skutočný záujem, a tak sa zvýši potenciál pre konverziu. 

    Základom kvalitného feedu je správny názov produktov. Správne poradie častí produktového názvu nájdete nižšie definované pre rôzne vertikály:

    • Apparels: Brand + Gender + Product Type + Attributes (color, size, material)
    • Consumables: Brand + Product Type + Attributes (weight, count)
    • Hard Goods: Brand + Product + Attributes (size, wieght, quantity)
    • Electronics: Brand + Attributes + Produc Type + Model #
    • Seasonal: Occassion + Product Type + Attributes
    • Books: Title + Type + Format (hardcover, eBook) + Author

     

    Nastavenie optimálnej výšky ponúk môže byť náročné. Ponúknite veľa a zmarte všetku efektivitu, ponúknite málo a nezarobíte nič…. No určite na to nemusíte byť ani matematikom, či čarodejníkom. Rôzne stratégie ponúk prinášajú rôzne výsledky. Vyberte si takú, ktorá vám pomôže splniť váš cieľ – či už je to čo najvyššia miera konverzií, alebo návratnosť investícií. Môže trvať aj niekoľko týždňov, kým sa vám podarí nájsť optimálnu výšku ponúk.

     

    Pre Google reklamy v Nákupoch môžete zvoliť tieto cenové ponuky:

    Maximize clicks: táto cenová ponuka je orientovaná na dosiahnutie najvyššieho počtu preklikov na vaše produktové reklamy v Nákupoch. Doporučujeme použiť túto cenovú ponuku prvé 3-4 týždne a neskôr prejsť na Target ROAS, aby Inteligentné cenové ponuky Target ROAS mali čo najviac dát pre ďalšiu optimalizáciu.

    Maximize conversions: táto cenová ponuka je orientovaná na dosahovanie čo najviac konverzií / nákupov cez reklamy v Google Nákupoch. Nenechajte sa však zmiesť! Jedná sa o čo najvyšší počet nákupov, no nepozerá sa na cenu, ktorá bola nutná na realizáciu týchto nákupov.

    Target ROAS: ak chcete dosahovať vysoký počet nákupov no zároveň dodržať čo najnižšie PNO (podieľ nákladov na obrate), tak využite práve túto cenovú ponuku. Target ROAS je vhodná spustiť až v čase, kedy vaša kampaň v Google Nákupoch má aspoň 30-40 konverzií / nákupov za posledných 30 dní!

    Manual CPC: tento typ cenovej ponuky je pre profesionálov. Najčastejšie je využívaný PPC špecialistami a agentúrami, ktoré presne vedia, ako narábať s touto taktikou. Jedná sa o neustály kontroling a sledovanie výkonu jednotlivých produktov v rámci Google Nákupov a neustále upravovanie ich cenových ponúk za kliknutie podľa historických výkonov a výnosov z tejto reklamy.

     

    Napokon, berte to tak, že počiatočné nastavenia, ktoré ste spravili, nie sú finálne a treba ich neustále monitorovať a optimalizovať. Reklama je organická a prostredie, v ktorom sa zobrazuje, sa neustále mení – pribúdajú noví predajcovia, starí menia výšky ponúk za inzerované produkty, mení sa dostupnosť vašich produktov, vznikajú rôzne nové modely… atď. Výhodou nákupných reklám je, že môžete získavať veľmi podrobné prehľady o výkone vašich reklám a na základe nich môžete napríklad prispôsobovať výšku ponúk, alebo svoj inventár.

    Sledujte hlavne nežiaduce vyhľadávané dopyty (search terms), na ktoré sa zobrazujú vaše reklamy v Nákupoch. V neposlednom rade skúšajte optimalizovať jednotlivé reklamné skupiny vo vašej kampani tak, že si ich rozdelíte na produkty s vyššou maržou, kde môžete dať vyššiu cenovú ponuku a na tie, kde máte nižšiu maržu. Pre optimalizáciu kampaní automatizovanými nástrojmi môžete skúsiť napríklad Adzooma.com alebo Opteo.com.

     

    Typy kampaní v Nákupoch Google

    V Nákupoch môžete inzerovať vaše produkty tromi spôsobmi – ako Produktové reklamy, ako Vitrínové reklamy, alebo ako Miestne katalógové reklamy. Každý z týchto troch typov kampaní funguje na trochu odlišnom princípe a umožní vám odlišné funkcie.

    Produktové reklamy sú klasické reklamy v Nákupoch, tvorené na základe údajov, ktoré ste zadali cez produktový feed v Google Merchant. Sú tvorené obrázkom, nadpisom, cenou a názvom produktu, ktoré Google Ads čerpajú z vášho produktového feedu. Nemusíte tak tvoriť reklamu pre každý produkt zvlášť.

    Kampane v Nákupoch vám taktiež umožňujú vytvárať a inzerovať skupiny podobných produktov, medzi ktorými sa zákazníci môžu rozhodovať, už keď reklamu uvidia. Jedná sa o vitrínové reklamy. Sú vhodné najmä pre zákazníkov, ktorí vyhľadávajú všeobecnú skupinu produktov ako napr. “batohy”. Už vo Vyhľadávaní si môžu pozrieť vašu ponuku a zistiť, či ich nejaký produkt zaujal. Tento typ reklám je dostupný iba v niektorých krajinách.

    Napokon, miestne katalógové reklamy sú pútavým formátom, ktorý umožňuje jednoduché prehliadanie vašich produktov na jednom mieste. Pomáhajú tak zvyšovať návštevnosť miestnych obchodov. Tiež sú dostupné iba vo vybraných krajinách. 

    Zdá sa vám to stále príliš zložité alebo chcete využiť ďalšie výhody?
    Reklamy v Nákupoch je možné tvoriť ešte jednoduchšie, využívaním aplikácií tretích strán. Jednou z nich je napríklad aplikácia na automatizovanú tvorbu produktových inzerátov a reklám v Google Nákupoch – BlueWinston.com. Táto aplikácia zjednodušuje nielen celý proces tvorby nákupných reklám, či tvorby Google Merchant produktového feedu, ale prináša aj ďalšie výhody. Napríklad filtrovanie produktov, ktoré chcete inzerovať, na základe rôznych tagov, či cenového rozmedzia produktov.

     

    Získajte 10% zľavu na nástroj BlueWinston

    Stačí sa stať zákazníkov WY a tento nástroj môžete využiť vo výhodnej zľave.

    Nezmeškajte ďalšie užitočné články
    a buďte o nich informovaný