V poslednej dobe sa čoraz častejšie rieši takzvaný Google CSS program. Tento program ponúka zľavu za kliknutie pre Google Shopping & Remarketing Ads. Mnoho ľudí sa pýta, ako je možné získať o 20% nižšiu cenu za kliknutie. V tomto článku sa teda pozrieme, čo to je CSS program a aké výhody prináša byť jeho súčasťou a teda ako získať túto zľavu.
Google CSS program – čo to je?
V priebehu roku 2017 dostala spoločnosť Google v rámci súdneho procesu obrovskú pokutu od Európskej komisie za monopolné správanie sa na trhu. Táto pokuta dosiahla výšku až 2,4 miliardy EUR čo vôbec nie je málo. Monopolné správanie hlavne z dôvodu, že produktové reklamy, inak povedané, Google Shopping Ads, sú zároveň považované aj za porovnanie cien e-shopov, keďže v samotných reklamách je nielen obrázok produktu, jeho názov, ale aj cena a konkrétny e-shop, kde ho viete kúpiť.
Toto rozhodnutie prinútilo Google, aby dal porovnávačom cien v rámci EÚ šancu a možnosť ponúkať nižšiu cenu za kliknutie v Google Shopping Ads svojim zákazníkom. Vybrané porovnávače cien tovarov, ktoré musia byť v EÚ tak majú šancu za určitých podmienok stať sa takzvaným Google CSS partnerom.
Pokiaľ vás zaujímajú oficiálne informácie, môžete navštíviť stránku Google CSS Partner Portal kde dokonca môžete porovnať rôznych CSS partnerov z EÚ. Mnoho ďalších informácií si viete prečítať aj priamo na stránke podpory Google.
Kto môže byť tým pádom CSS partner a ponúkať túto zľavu?
Okrem toho, že vám takýto CSS partner vie umožniť získať zľavu až do -20% z bežnej ceny za preklik v Google Shopping Ads, tak vám je povinný poskytnúť priestor na zobrazovanie vašich produktov v porovnaní cien tovarov.
Ak teda dnes platíte napr. 1,00€ za kliknutie, tak vďaka CSS Partnerovi viete ušetriť a mať v určitých prípadoch cenu len okolo 0,80€ za kliknutie.
Ako to vie teda pomôcť?
- znížiť fixné náklady na inzerciu
- ponechať bežný kredit / denný spend na inzerciu produktov a zvýšiť tak celkový performance až do +25%. Zvýšiť tak %CTR (mieru preklikov) a samozrejme zvýšiť tak šancu získať za tie iste náklady oveľa viac transakcií, konverzií z Google Shopping Ads.
V akých krajinách je možné uplatniť túto zľavu a inzerovať cez CSS partnera?
CSS partneri môžu využívať Shopping Ads pre Google momentálne v 21 krajinách na Európskom Ekonomickom Území (European Economic Area). Tieto služby môžete využívať v: Belgicku, Dánsku, Nemecku, Fínsku, Francúzsku, Grécku, Maďarsku, Írsku, Taliansku, Holandsku, Nórsku, Rakúsku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Slovensku, Španielsku, Českej Republike, Švédsku, Švajčiarsku a v Spojenom Kráľovstve.
Koľko je možné ušetriť vďaka CSS partnerovi?
Na stránke CSS partnera Shopping in EU si môžete vyskúšať interaktívnu kalkulačku, pomocou ktorej môžete vypočítať koľko viete ušetriť na základe vášho reklamného spendu.
Ako to je teda na Slovensku a v Českej republike?
CSS služba je na Slovensku a v Českej republike pomerne nová. Google Shopping Ads boli spustené len nedávno, konkréte koncom leta 2019. Napriek tomu už existuje mnoho agentúr či porovnávačov cien tovarov. Každá táto agentúra alebo porovnávač má iný cenník, za ktorý poskytnú túto zľavu a miesto v ich porovnávači.
Niektorí CSS partneri si pýtajú poplatok v podobe % (percent) z preinzerovaného kreditu za mesiac dozadu.
Narozdiel od všetkých ostatných, CSS Shopping in EU je vyslovene slovenská, lokálna firma, ktorá vyrástla na krídlach najväčšieho Google Channel Partnera v CEE (BlueWinston.com) a má už tisícky zákazníkov po celej EÚ a vo svete. Avšak najdôležitejší fakt je, že službu CSS od Shopping in EU dokážete získať úplne bezplatne!