• 02 - 581 010 62
  • Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

    Zlepšenie predaja eshopuZlepšenie predaja eshopu
    Marketing

    Ako zvýšiť predaje vášho e-shopu

    Každý Európan urobí v priemere 18 nákupov ročne cez internet. Vďaka rôznorodosti e-shopov sa online nakupovanie stáva čoraz populárnejšie naprieč všetkými vekovými kategóriami. S postupom času sú ale zákazníci čoraz citlivejší na nedostatky, s ktorými sa pri nákupe cez internet stretávajú. Aby ste sa týmto nedostatkom vyhli, pripravili sme pre vás 5 základných tipov, ktoré posunú nákupné skúsenosti vašich zákazníkov na vyššiu úroveň a vám prinesú viac predajov a väčší zisk.

     

    1. Dizajn a UX vášho e-shopu

    Váš e-shop by mal byť pre zákazníka maximálne intuitívny a prehľadný. Základom úspechu je rozdelenie produktov do kategórií, kontextové vyhľadávanie, jednoduchá navigácia e-shopom a dobre spracovaná landing page. Myslite na to, že váš zákazník presne vie, čo hľadá a potrebuje to nájsť čo najskôr a čo najmenším počtom klikov. Vieme, je to celá veda. V slovníku marketingu tomu hovoríme UX – z angl. user experience, teda skúsenosť zákazníka s vašim webom.

    Dôležitú úlohu zohráva detail produktu. Stránka, na ktorej je zobrazený, by mala mať niekoľko výrazných prvkov – kvalitnú fotku produktu, názov produktu, popis, cenu, výšku akcie alebo pôvodnej ceny pred zľavnením a dostupnosť. Moderným sa stáva aj video a galéria fotiek, ktoré zachytávajú produkt pri používaní. Najvýraznejším prvkom by však malo byť tlačidlo Kúpiť. Nebojte sa zvýrazniť ho veľkosťou aj farbou.

     

    Dizajn eshopu pre zvýšenie konverzií

     

    Rozmiestnenie dôležitých prvkov (košík, či tlačidlá kúpiť a registrovať sa) na stránke produktu by ste mali zvoliť na základe analýzy alebo heatmapy. Základným pravidlom však zostáva, že všetky dôležité prvky by mali byť viditeľné na displeji hneď po načítaní stránky, bez nutnosti scrollovania.

     

    2. Nákupný proces bez prekážok

    Zásadným je aj spôsob, akým prebieha samotný nákupný proces zákazníka. Kúpa tovaru by nemala byť podmienená registráciou, no môžete ju zákazníkovi ponúknuť ako dobrovoľnú. Platí však pravidlo niečo za niečo. Váš e-shop musí jasne a jednoznačne definovať, čo zákazník registráciou získa.

    Predajcovia podceňujú aj to, ako vyzerá samotný nákupný košík, pričom si neuvedomujú, že práve to je miesto, ktoré často rozhoduje o úspešnosti ich predaja.

     

     

    Nákupný košík by mal obsahovať možnosť pokračovať v nákupe alebo ľubovoľne upraviť danú objednávku. V spodnej časti umiestnite produkty, ktoré súvisia s tými, ktoré sa nachádzajú v košíku. Napríklad príslušenstvo k smartfónu alebo obľúbené produkty. Množstvo zákazníkov má tendenciu si v tomto kroku pridať niečo do košíka, a vám sa tak zvýši zisk. Zamerajte sa preto na cross-sell. Ide o ponuku súvisiacich produktov v košíku. Ak sa zákazník rozhodne kúpiť si u vás jeden produkt, je naklonený k tomu, aby si k nemu niečo prihodil a ušetril tak na poštovnom. Myslite však na to, že ak si kupuje 30 eurový produkt, ďalší produkt za 100 a viac EUR si do košíka len tak neprihodí.

     

    3. Bonusy a akcie

    Veľkým lákadlom pre každého zákazníka sú rôzne akcie a bonusy: nakúpte nad 100 EUR a poštovné máte zadarmo, kúpte si 2 kusy a tretí dostanete za polovicu, či kúpte si tento tovar vo výhodnej kombinácii s… sú vety, ktoré vášho zákazníka presvedčia, aby u vás nakúpil za vyššiu sumu. Okrem zníženej ceny a poštovného zadarmo môžete zákazníkom ponúknuť napríklad aj bezplatnú podporu alebo okamžitú výmenu tovaru pri reklamácii. Určite ich to poteší, zapamätajú si to a radi u vás nakúpia aj nabudúce.

    Veľmi populárnymi sú aj zľavy a akciové kupóny. Pošlite zákazníkovi niekoľko dní po jeho nákupe poukaz na 10% zľavu na ďalší tovar (treba splniť podmienky GDPR) alebo mu ponúknite produkty, ktoré by sa mu mohli páčiť (taktiež treba myslieť na GDPR). Dnes na to môžete využiť aj inteligentné e-mailové systémy (napr. Mautic), ktoré produkty vyberú pre každého zákazníka na základe jeho preferencií a vy sa o nič nestaráte.

     

    4. Nepodceňujte blogy a sociálne siete

    Vašim cieľom je vybudovať si silnú používateľskú základňu a stať sa pre ňu autoritou. Klienti si vás musia spojiť s produktmi alebo službami, ktoré predávate a musia byť presvedčení o tom, že si ich chcú kúpiť práve od vás. Okrem nižšej ceny oproti konkurencii to môžete dosiahnuť aj tvorbou blogov a poctivou správou sociálnych sietí.

    V blogoch môžete opísať, ako funguje vaša firma, kto za ňou stojí a ako vznikajú vaše produkty. Nebojte sa byť osobní, otvorení a nezabúdajte na SEO a správne použitie kľúčových slov. Môžete získať nielen priazeň zákazníkov, ale aj náklonnosť vyhľadávacích nástrojov, čo vám pomôže zvýšiť pasívne váš predaj.

     

     

    Na sociálnych sieťach sa nebráňte súťažiam, videám s vašimi produktami či odvážnejším príspevkom, v ktorých zákazníkov vyzvete na splnenie nejakej úlohy alebo aktivity. Sledujte vašich zákazníkov pomocou Facebook Pixel kódu a zobrazujte im personalizované ponuky na základe remarketingu. Ide o jednu z najúspešnejších foriem cross-selling predaja, no aj v tomto prípade je nutné myslieť na GDPR a jeho podmienky.

     

    5. Nájdite si influencera

    Rozhodne oslovte aj influencerov, ktorí sú blízki vašej cieľovej skupine. A kto sú vaši zákazníci? To by ste už dávno mali vedieť! Vytvorte si svoje persóny a pozerajte sa na váš biznis ich očami. Veď práve oni sú tí, čo u vás chcú nakúpiť.

     

    Využitie influencerov na zvýšenie predaja eshopu

     

    Najnovším trendom je práca s tzv. micro-influencermi. Môže ísť o lokálne celebrity, ktoré sú známe napríklad len v meste, kde sa nachádza vaša predajňa. Alebo sú známe len vo vašej cieľovej skupine. Spolupráca s nimi vás vyjde lacnejšie a vy môžete zvyšok rozpočtu minúť na kreatívnu časť reklamy.

     

    Ako riešiť nedostatky vášho webu?

    Ak máte nejaký problém s vašim e-shopom, máte dve možnosti – pokúsiť sa ho vyriešiť sami alebo osloviť odborníkov na danú tému. Zatiaľ čo vám prvá z možností možno ušetrí peniaze, rozhodne vám neušetrí čas. Prenechajte preto riešenia problémov radšej na odborníkov, ktorí vám dokážu zabezpečiť redizajn vášho e-shopu, zviditeľnia vás na sociálnych sieťach alebo vám pomôžu s lepším marketingom. Možno vám ponúknu iný pohľad na váš biznis a vy pochopíte, kde máte ešte rezervy a potenciál na dosiahnutie lepších výsledkov.

     

     

    O autorovi:

    Vibration je digitálna agentúra, ktorá zabezpečuje kompletné webové riešenia, tvorbu webových aplikácií a eshopov, budovanie kvalitných značiek a internetový marketing.  

    Nezmeškajte ďalšie užitočné články
    a buďte o nich informovaný