Pozor na podvodné e-maily rozosielané v našom mene! Pre viac informácií prosím pokračujte na náš blogpost.

  • 02 - 581 010 62
  • Domény
    Webhosting
    Servery
    Nástroje
    O WY
    Blog
    Podpora
    Domény

    Doména je vaša internetová adresa, cez ktorú ľudia nájdu vašu webstránku.

    Pomôžeme vám vybrať tú najlepšiu. Vybrať si môžete z viac ako 150 koncoviek domén.

    Viac informácií


    Webhosting

    Vďaka webhostingu bude vaša stránka dostupná kedykoľvek. Poskytneme vám rýchle a spoľahlivé riešenie pre malé stránky, blogy, eshopy aj firemné prezentácie.

    Viac informácií


    Servery

    Potrebujete výkonnejší server pre svoj veľký projekt alebo náročnejší web?

    Vyberte si z našej ponuky serverových riešení, ktoré naplnia vysoké očakávania aj tých najnáročnejších webov či projektov.
    Viac informácií


    Nástroje

    Praktické business nástroje, ktoré pomôžu vášmu podnikaniu rásť. Vyskúšajte náš hromadný e-mailing SMTP Klerk či účtovný program POHODA.


    O nás

    Sme skupina nadšencov, ktorá sa už niekoľko rokov stará o vaše sny a podnikanie na internete.

    Sme spojkou medzi vami a vašimi snami o podnikaní vo svete internetu/na internete.

    Viac informácií


    Blog

    WY blog je určený pre všetkých, ktorí sa chcú dozvedieť viac z oblasti blogovania, marketingu, WordPressu, ale aj programovania, či podnikania.

    Prejsť na blog


    Zaujímavé články
    WordPress

    Podrobný návod ako si vytvoriť vlastnú web stránku

    Tipy a triky

    7 spôsobov ako vymyslieť perfektný názov domény

    Tipy a triky

    Ako raketovo zlepšiť rýchlosť načítania vašej webstránky

    Podpora

    Potrebujete poradiť? Sme tu pre vás na telefónnom čísle 02 – 581 010 62, e-maile helpdesk@wy.sk alebo chate.

    Spustiť chat


    Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

    Ako vytvoriť e-shop na WordPresse?

    Ak ste niekedy premýšľali nad tým, že by ste si vytvorili e-shop, práve teraz je ten najlepší čas. Proces vytvorenia internetového obchodu je vďaka redakčnému systému WordPress jednoduchý. Poskytuje rôzne typy pluginov, ktoré môžete využiť vo svoj prospech. Vyskúšajte jeden z nich aj vy a začnite na e-shope pracovať ešte dnes.

     

    Prečo staviť na WordPress? 

    WordPress patrí medzi najznámejšie redakčné systémy. Fungujú na ňom tisícky stránok. Nie každý však vie, že si pomocou neho viete vytvoriť e-shop. WordPress má vo svojej ponuke niekoľko zaujímavých pluginov. Tie vedia stránku premeniť na plnohodnotný obchod. 

    Prečo si však zvoliť práve tento redakčný systém? 

    • je jednoduchý na používanie 
    • ponúka široké možnosti prispôsobenia a úpravy
    • je bezplatný 
    • má viacero možností zabezpečenia, napríklad pomocou pluginov
    • ponúka veľké množstvo funkcií. 

    Pri používaní si naň veľmi rýchlo zvyknete a sami objavíte ďalšie výhody. 

    Vedeli ste, že … 

    Viac ako 67 % zákazníkov odíde z internetového obchodu aj napriek tomu, že majú plný košík? Dôvodov je viac. Jedným z tých najčastejších je absencia live chatu. Zákazníci chcú odpovede na svoje otázky ohľadom nakupovania okamžite. Preto je dobré live chat do svojho nového e-shopu zakomponovať. 

    Čo všetko je potrebné na vytvorenie e-shopu? 

    Na vytvorenie WordPress e-shopu vám nestačí len redakčný systém. Ten vám síce poskytne určitý základ, no budete toho potrebovať viac. Okrem WordPressu sa musíte poobzerať aj po: 

    • hostingu
    • doméne
    • šablóne 
    • pluginoch
    • platobných bránach. 

    Postupne si spomenieme každý bod a povieme si o ňom niečo viac

    Hosting 

    Ak ste vo web stránkach začiatočník, musíte vedieť, že hosting je dôležitou súčasťou. Predstavuje miesto na webe, kam nahráte svoj obsah. 

    Je úplne jedno, či máte e-shop, stránku s článkami alebo portfólio. Všetky údaje, ktoré chcete na stránke mať, je potrebné niekde uložiť. Tento priestor sa nazýva hosting a je potrebné zakúpiť si ho. 

    Cena sa odvíja od veľkosti úložiska a taktiež od poskytovateľa. U nás na Wy.sk nájdete hosting už od 1,99 €. 

    Za hosting platíte mesačne.

     

    Pri jeho výbere máte celkom širokú ponuku. Okrem tých bežných môžete staviť aj na WordPress hosting. V ňom je redakčný systém už nainštalovaný a vám odpadá práca. 

    Hosting musí byť rýchly a bezpečný. Mal by vám ponúkať aj 24-hodinovú zákaznícku podporu v prípade nejakých problémov.

    Doména 

    S hostingom ide ruka v ruke doména. Každá stránka ju má. Je to vec, ktorú by ste mali riešiť ešte pred samotným hostingom. Je potrebné zistiť, či je doména, o ktorú máte záujem, voľná

    Doména, čiže www.vaseshop.sk, by mala byť jednoduchá, aby si ju ľudia zapamätali. Taktiež by mala byť rovnaká ako názov vášho e-shopu. Ľudí mätie, ak má e-shop iný názov ako doména. 

    Doména sa platí ročne. Cena sa odvíja od koncovky, ktorú zvolíte. Výber je dnes široký. Okrem koncovky .sk si môžete vybrať tiež .eu, .cz alebo zaujímavé typy ako .shop. 

    Koncovka .sk má výhodnú cenu 7,90 €. Rovnako sú na tom koncovky .cz a .com s cenou 9,95 €. Alebo najlacnejší variant .eu za 3,90 €. 

    Tip

    Ak predávate najmä na slovenskom trhu, vyberte si koncovku domény .sk. Ľudia sú na ňu zvyknutí. 

    Šablóna

    Výzor web stránok závisí najčastejšie od šablón, tzv. WordPress themes. Samozrejme, pluginy majú taktiež dôležitú úlohu. Vedia dotvoriť dizajn, no základ tvorí vždy šablóna. Práve preto si musíte vybrať takú, ktorá sa vám bude páčiť. Mala by tiež určitým spôsobom odrážať hlavnú myšlienku e-shopu

    Ak budete predávať detské veci, pravdepodobne stavíte na pastelové farby. Vhodné sú aj obrázky zvierat či kvetov. Ak však predávate elektroniku, e-shop by mal byť najmä praktický a funkčný

    Pri výbere šablón sa stretnete s dvomi typmi

    • bezplatné
    • platené, tzv. premium.

    Bezplatné šablóny sú pekné a výhodou je, že za ne nemusíte nič platiť. Na druhej strane, často sú určitým spôsobom obmedzené. Chýba im množstvo funkcií. Zákaznícky servis taktiež nemusí byť na vysokej úrovni. 

    Na druhej strane, premium šablóny si síce platíte, no majú množstvo funkcií. Na skvelej úrovni je aj zákaznícky servis. 

    Najdôležitejšie je však to, aby bola šablóna kompatibilná s pluginom e-shopu, ktorý používate. 

    Pluginy 

    WordPress si môžete upraviť pomocou rozšírení, tzv. pluginov. Výhodou je, že ich je veľké množstvo. Výber je čisto na vás. 

    Ešte predtým, ako si budete vyberať pluginy napríklad na bezpečnosť, je dôležitá jedna vec. Musíte si vybrať plugin na e-shop. To znamená niečo, čo web stránku premení na plnohodnotný obchod

    V ponuke ich je rovno niekoľko. Medzi tie najobľúbenejšie sa radia: 

     

    Názov Výhody a nevýhody Hodnotenie
    WooCommerce ↑ vysoká prispôsobiteľnosť 

    ↑ jednoduché používanie 

    ↑ podrobná dokumentácia

    ↑ skvelý zákaznícky servis 

    ↑ stovky šablón

    ↑ vhodný pre menšie a stredne veľké e-shopy 

    ↑ vhodný aj pre začiatočníkov

    ↓ nie je vhodný pre väčšie e-shopy 

    ↓ nižšia bezpečnosť

    ★★★★★

    (Výborný) 

    BigCommerce ↑ jednoduché používanie 

    ↑ možnosť prispôsobenia 

    ↑ kvalitná zákaznícka podpora

    ↑ možnosť predávania produktov aj na sociálnych sieťach

    ↓ vysoké mesačné poplatky 

    ↓ neposkytuje toľko pluginov na prispôsobenie ako WooCommerce

    ★★★★

    (Veľmi dobrý) 

    MemberPress ↑ jednoduché používanie 

    ↑ vhodný na predávanie digitálnych produktov

    ↑ možnosť rozšírenia 

    ↑ možnosť integrácie do WooCommerce

    ↓ vysoké mesačné náklady

    ↓ môžete ho použiť len na digitálne produkty 

    ★★★

    (Dobrý)

    Easy Digital Downloads ↑ jednoduchý na používanie 

    ↑ široké možnosti rozšírenia 

    ↑ plugin pracuje s mnohými WordPress šablónami 

    ↑ skvelá zákaznícka podpora 

    ↑ vhodný na predaj digitálnych produktov

     ↓ môžete ho použiť len na digitálne produkty

    ★★★★

    (Veľmi dobrý) 

     

    WooCommerce 

    WooCommerce je najpopulárnejším WordPress pluginom na vytvorenie e-shopu. Je jednoduchý na používanie a vhodný pre začiatočníkov. Jeho najväčšou výhodou je rozšíriteľnosť. Môžete si doň nainštalovať rôzne pluginy zjednodušujúce nákup. Medzi ne sa radia napríklad pluginy na priblíženie oblečenia alebo vytvorenie wishlistu. 

    Silnou stránkou WooCommerce je skvelá zákaznícka podpora. Kedykoľvek sa na ňu môžete obrátiť s vašimi otázkami. Nechýba ani dobre vytvorená dokumentácia. Pomocou nej si plugin upravíte presne podľa seba. Vytvoríte si tak e-shop, aký ste vždy chceli. 

    Najväčšími výhodami WooCommerce sú: 

    • vysoká prispôsobiteľnosť 
    • jednoduché používanie 
    • podrobná dokumentácia
    • skvelý zákaznícky servis 
    • stovky šablón, ktoré s WooCommerce spolupracujú
    • vhodný pre menšie a stredne veľké e-shopy 
    • vhodný aj pre začiatočníkov. 

    Nevýhodami WooCommerce sú: 

    • nie je vhodný pre väčšie e-shopy 
    • veľké množstvo funkcií môže byť pre začiatočníka náročné a mätúce. 

    BigCommerce

    Druhým, často používaným pluginom, je BigCommerce. Jeho výhodou je, že s WordPressom funguje veľmi dobre. Rovnako ako WooCommerce. Jednoducho sa ovláda a poskytuje viacero možností rozšírenia

    BigCommerce za vás dokáže automaticky vytvoriť účty, košíky či ďalšie dôležité nastavenia. Ušetríte pomocou neho veľa času. Menšou nevýhodou môže byť to, že za BigCommerce musíte platiť. 

    Pre porovnanie, WooCommerce je bezplatný. Môžete si ho nainštalovať a pokojne skúšať jednotlivé nastavenia. BigCommerce je zdarma na 15 dní. Následne si musíte vybrať jeden z balíčkov. Tie sú tri: 

    • Standard – 29,95 $ / mesačne
    • Plus – 79,95 $ / mesačne
    • Pro – 299,95 $ / mesačne 

    Najväčšími výhodami BigCommerce sú: 

    • jednoduché používanie 
    • možnosť prispôsobenia 
    • kvalitná zákaznícka podpora
    • možnosť predávania produktov aj na sociálnych sieťach (pomocou rozšírenia). 

    Nevýhodami BigCommerce sú: 

    • vysoké mesačné poplatky 
    • neposkytuje toľko pluginov na prispôsobenie ako WooCommerce.

    MemberPress

    MemberPress je plugin vhodný pre e-shopy predávajúce elektronické produkty. To znamená výrobky, ktoré si po zakúpení len stiahnete. Sú to napríklad e-knihy, filmy alebo hry. Taktiež je vhodný na predávanie rôznych členstiev alebo produktov na základe predplatného.

    Plugin je upravený tak, aby ste mohli online produkty predávať jednoducho a rýchlo. Dokonca, ak používate WooCommerce, plugin doň môžete inštalovať. Používať sa dajú oba naraz. 

    Rovnako ako BigCommerce, aj MemberPress je platený. Vyberáte si z troch balíčkov: 

    • Basic – 149 $ / ročne
    • Plus – 249 $ / ročne 
    • Pro – 349 $ / ročne

    Výhody MemberPress sú: 

    • jednoduché používanie 
    • vhodný na predávanie digitálnych produktov
    • možnosť rozšírenia 
    • možnosť integrácie do WooCommerce. 

    Nevýhody: 

    • vysoké mesačné náklady
    • dá sa použiť len na digitálne produkty.

    Easy Digital Downloads

    Ako už z názvu vyplýva, aj tento plugin je vhodný pre e-shopy s digitálnymi produktmi. Je veľmi podobný ako MemberPress. Dá sa využívať napríklad na predaj e-kníh, hudby alebo produktov s predplatným. 

    Easy Digital Downloads sa používa jednoducho. Vhodný je aj pre začiatočníkov, ktorí doteraz e-shop nemali. Je taktiež platený a v jeho ponuke nájdete až štyri balíčky: 

    • Personal Pass – 99 $ / ročne
    • Extended Pass – 199 $ / ročne
    • Professional Pass – 299 $ / ročne
    • All Access Pass – 499 $ / ročne

    Výhody Easy Digital Downloads sú: 

    • jednoduchý na používanie 
    • široké možnosti rozšírenia 
    • plugin pracuje s mnohými WordPress šablónami 
    • skvelá zákaznícka podpora 
    • vhodný na predaj digitálnych produktov. 

    Nevýhody: 

    • môžete ho použiť len na digitálne produkty.

    Tip

    Ak s e-shopom ešte len začínate, dobré je vybrať si bezplatné alebo lacnejšie služby. Neskôr ich môžete zmeniť alebo navýšiť. Na začiatok je však často zbytočné platiť najdrahšie balíky. 

    Platobné brány 

    Na to, aby ste mohli cez e-shop prijímať transakcie, potrebujete platobné brány. Najprv je potrebné zistiť si, ako váš e-shop s platobnými bránami pracuje. Následne si vyberte tie, ktoré chcete využívať. 

    Slovenské e-shopy najčastejšie používajú TatraPay, CardPay a GoPay . Ďalej sú obľúbené tiež TrustPay, ePlatby alebo Viamo.

    Vytvorenie e-shopu pomocou WooCommerce

     

    WooCommerce je najobľúbenejším pluginom na vytváranie e-shopov pomocou WordPress. Je jednoduchý na používanie a má široké možnosti rozšírenia. Vhodný je pre začiatočníkov aj pokročilých. Hodí sa pre menšie a stredne veľké obchody. 

    Obľúbenosť WooCommerce potvrdzuje aj množstvo aktívnych stiahnutí. Tých je na oficiálnej stránke WordPress viac ako 5 miliónov. Niet sa však ani čomu čudovať. Plugin poskytuje rýchle a jednoduché vytvorenie e-shopu. Zvládne ho dokonca aj človek, ktorý e-shop ešte nikdy predtým nemal. 

    Tou najväčšou výhodou WooCommerce je jeho univerzálnosť. Môžete v ňom predávať oblečenie, elektroniku, knihy či hračky. To však nie je všetko. Okrem klasických, hmatateľných predmetov môžete predávať aj digitálne produkty. Ponúkajte e-knihy, hry na herné konzoly, členstvá či predplatné. 

    Pre  jednoduchšiu orientáciu na e-shope sa dajú využívať kategórie alebo značky. Produkt vyhľadáte jednoduchšie vy aj zákazníci. Nakupovanie je vďaka tomu veľmi rýchle. 

    WooCommerce poskytuje aj možnosť hodnotenia produktov, zoradenia tovaru alebo nastavenia meny. Ďalej môžete využívať spomenuté externé platobné brány a množstvo ďalších pluginov

    E-shop vytvorený pomocou tohto rozšírenia je responzívny. Skvelo funguje na počítači, mobile aj tablete. 

    Jednoduchému používaniu napomáha aj to, že plugin je preložený do slovenčiny. Pri nastavovaní budete všetkému rozumieť. 

    Nevýhodou WooCommerce je fakt, že ho používajú mnohé e-shopy. S tým sa spája aj nižšia bezpečnosť. Ak však použijete dostatočné bezpečnostné opatrenia, nemusíte sa ničoho báť. 

    Výhody 

    WooCommerce má veľké množstvo výhod

    • jednoduché používanie 
    • responzivita
    • široké možnosti prispôsobenia pomocou ďalších pluginov 
    • prispôsobenie pomocou desiatok šablón 
    • nastavenia sú preložené do slovenčiny 
    • možnosť predávať aj digitálne produkty 
    • je bezplatný
    • možnosť používania veľkého množstva externých platobných brán
    • pri nakupovaní umožňuje zákazníkom filtrovať produkty. 

    Nevýhody 

    WooCommerce má však aj zopár nevýhod. K nim sa radia: 

    • vhodný pre menšie a stredne veľké obchody 
    • nižšia bezpečnosť.

    Pre koho je WooCommerce vhodný? 

    Základné informácie o WooCommerce už poznáme. Plugin má množstvo výhod, čo je dôvodom, prečo ho používajú mnohí. 

    Ak však máte veľký e-shop s tisíckami produktov, je lepšie, ak zvolíte inú cestu. WooCommerce by nemusel zvládať tak veľký objem výrobkov a objednávok. 

    Inštalácia WooCommerce

    Plugin WooCommerce nájdete na oficiálnej stránke WordPress. Stiahnuť sa preto dá v administratívnom rozhraní v kategórii “Pluginy”. 

    Jeho inštalácia je jednoduchá a rýchla. V kategórii “Pluginy” kliknite na možnosť “Pridať nový”. Nachádza sa na vrchnej časti hneď vedľa názvu Pluginy. 

    Do vyhľadávača napíšte WooCommerce. V ponuke by sa vám malo objaviť niekoľko možností. Sťahovať budete tú prvú

     

    Kliknite na “Inštalovať teraz”. Chvíľku počkajte. Keď je plugin nainštalovaný, namiesto “Inštalovať teraz” budete mať možnosť “Aktivovať”. Kliknite na ňu. 

    Po tomto kroku je plugin správne nainštalovaný a vhodný na používanie. Nájsť by ste ho mali v ľavej časti administrácie pod názvom WooCommerce. 

    Nastavenie WooCommerce

    Prichádzame k jednému z najdôležitejších krokov. Nastavenie WooCommerce. V tejto fáze si budete prispôsobovať svoj novovzniknutý e-shop. Vyberiete si základné a doplnkové nastavenia. 

    Na to, aby ste sa do karty “Nastavenia” vôbec dostali, musíte WooCommerce otvoriť. Stačí naň v ľavej časti administrátorského rozhrania kliknúť. 

    Po kliknutí sa vám objaví niekoľko možností. My využijeme šiestu možnosť zhora, ktorou sú “Nastavenia”. 

     

    Po kliknutí sa vám objaví niekoľko ďalších nastavení, ktoré budete musieť vyplniť. Patria sem: 

    • Všeobecné
    • Produkty
    • Doprava
    • Platby
    • Účty a súkromie
    • E-maily
    • Pokročilé.

    Každé nastavenie si prejdeme a podrobne vysvetlíme. Je dobré, ak si nastavenia vyplníte správne už teraz. Následne sa budete môcť zameriavať len na jednotlivé produkty alebo objednávky. 

    Všeobecné

    Prvým základným nastavením sú všeobecné nastavenia. Vyplníte tu adresu vášho obchodu. To znamená mesto, krajinu, štát, PSČ a ďalšie. 

    Omnoho dôležitejšie je však nastavenie hneď pod adresou obchodu. Sú to všeobecné možnosti, medzi ktoré sa radí lokalita predaja či lokalita pre dopravu

    Zahraničné e-shopy často predávajú do celého sveta. Sú však veľké a náklady na dopravu si môžu dovoliť. Menšie slovenské obchody predávajú najčastejšie len slovenským zákazníkom. Poprípade pridajú ešte krajiny v okolí, ako napríklad Česko alebo Maďarsko. 

    Je dôležité vybrať, kde všade bude váš obchod pôsobiť. V možnosti “Lokalita predaja” si preto môžete vybrať z troch možností. Okrem predávania do všetkých krajín máte na výber možnosť predávania do všetkých krajín s nejakou výnimkou. Alebo predávanie len do špecifických krajín. 

    Ak predávate len do niekoľkých krajín ako je Slovensko a Česko, vyberte poslednú možnosť. V nej krajiny jednotlivo vypíšte

    Podľa lokality, nastavte aj dopravu

     

    Ďalej vyberáte informácie o daniach a zľavových kupónoch. A poslednou možnosťou je nastavenie meny. Nezabúdajte ju zmeniť na Euro. 

     

    Kliknite na “Uložiť zmeny” a presuňte sa na ďalšie nastavenie

    Produkty 

    Druhým nastavením v poradí sú “Produkty”. Delia sa ešte na tri menšie podkategórie a to: 

    • Všeobecné
    • Sklad
    • Produkty na stiahnutie. 
    Všeobecné 

    Sú to základné informácie o produktoch na vašom e-shope. Vyberáte z jednotiek hmotnosti alebo rozmerov. V mnohých krajinách sú jednotky iné, a preto máte na výber. Okrem kilogramov si môžete vybrať aj gramy alebo libry. 

    V tejto kategórii nechýbajú ani nastavenia recenzií. V prípade, že chcete, aby sa ľudia o produktoch na vašom e-shope vyjadrili, povoľte ich. Iným zákazníkom táto funkcia môže skvelo pomôcť pri nakupovaní. 

    Vhodné je tiež hodnotenie produktov napríklad vo forme hviezdičiek. 

    Sklad 

    Pri nastavovaní skladu si vyberáte z viacerých nastavení, ktoré vám môžu pomôcť pri objednávkach. 

    Možnosť držať sklad znamená, ako dlho má systém čakať na zaplatenie objednávky. Údaje zadávate v minútach. Po vypršaní lehoty sa produkt vráti z košíka zákazníka do ponuky. 

    Upozornenia na nízky stav alebo vyčerpanie zásob vám prídu do e-mailu. Dopredu vás budú informovať, čoho je málo a čo je potrebné doplniť. Rozhodne sa oplatí nechať obe polia zaškrtnuté. 

    Nižšie vyplňte e-mail, na ktorý budú upozornenia chodiť. A aby systém vedel, kedy vás má informovať, vyplňte aj prah nízkeho a prázdneho skladu. Vždy, keď produkty klesnú na toto číslo, vám WooCommerce pošle e-mail s informáciou. 

    Zobrazovanie stavu skladu umožní zákazníkom vidieť, koľko produktov je ešte na sklade. Formát zobrazenia si vyberte podľa toho, aký vám sedí najviac. Napríklad “12 kusov na sklade”. Alebo “Posledné 2 kusy na sklade”. 

    Produkty na stiahnutie 

    Ako sme vyššie spomínali, na WooCommerce môžete predávať aj digitálne produkty. To znamená e-knihy, hudbu, členstvá, produkty na základe predplatného a podobne. V tomto bode nastavenia sa zameriavate presne na tieto výrobky. 

    Vyberáte napríklad spôsob stiahnutia, obmedzenie prístupu či názov súboru. Zmeny uložte a môžete sa presunúť na ďalšie nastavenie. 

    Doprava

    Nastavenie dopravy sa delí taktiež na tri menšie kategórie a to: 

    • Zóny dopravy
    • Nastavenia dopravy
    • Triedy dopravy.
    Zóny dopravy 

    Pre jednoduchšie orientovanie a nastavovanie funguje doprava vo WooCommerce na základe zón. Každá jedna zóna je jeden štát, odkiaľ si ľudia môžu objednať produkty. 

    Ak budete dodávať produkty len na slovenskom trhu, vytvoríte si len jednu zónu. Ak sa však rozhodnete predávať do zahraničia, budete musieť vytvoriť viac zón. 

     

    Pridanie zóny je veľmi jednoduché. Stačí kliknúť na “Pridať zónu dopravy”. V nastavení vyberiete názov zóny. Región je krajina, čiže napríklad Slovensko. 

     

    A v spôsoboch doručenia musíte kliknúť na možnosť “Pridať spôsob doručenia”. Objaví sa vám okno. Z neho vyberáte jednotlivé možnosti.

     

    Keď si vyberiete všetky možnosti, je ich potrebné ešte upraviť a doplniť sumu. Stačí prejsť kurzorom po danom spôsobe doručenia. Objavia sa vám možnosti “Upraviť” alebo “Vymazať”. 

     

    Kliknite na “Upraviť” a v tabuľke vyberte cenu. WooCommerce ponúka aj možnosť dopravy zadarmo napríklad nad určitú sumu. 

    Nastavenia dopravy

    Ďalším nastavením sú nastavenia dopravy. V nich vyberáte možnosti, ako napríklad kalkulácia v košíku alebo doručovacia adresa

    Triedy dopravy 

    V poslednom nastavení dopravy vyberáte triedy. V prípade, že predávate produkty bežných veľkostí, nemusíte nič vypĺňať. Toto nastavenie využijú obchody s nadrozmernými vecami. Vhodné je napríklad pre e-shopy so spotrebičmi. 

    Stačí si vytvoriť triedu dopravy podľa hmotnosti alebo rozmerov. Systém ju bude následne priraďovať k tovaru. 

    Platby 

    V tomto nastavení si vyberáte spôsoby platby, ktoré budete akceptovať. Aktivovať ich stačí kliknutím na ikonu v stĺpci “Povolené”. Platbám sa dá meniť aj poradie

    Ak by ste v platbách chceli niečo meniť, stačí kliknúť na možnosť “Nastaviť”.

     

    Po zakúpení platobnej brány a jej nastavení sa vám v spôsoboch platby objaví aj tá. 

    Účty a súkromie 

    V účtoch a súkromí máte veľké množstvo nastavení. Orientujú sa na zákazníka a služby pre neho. Vyberáte z možností: 

    • Objednávka bez registrácie – umožňuje zákazníkovi objednať tovar aj bez registrovania. Ak túto možnosť nechcete povoliť, nezaškrtávajte ju. 
    • Vytvorenie účtu – zákazníkom môžete poskytnúť vytvorenie účtu tesne predtým, ako objednávku odošlú. Poprípade zvoliť možnosť registrácie na stránke “Môj účet”. Systém môže zákazníkom generovať mená a dokonca aj heslá. 
    • Žiadosti o vymazanie účtu – ak zákazník vymaže účet, môžete vybrať nastavenie, pri ktorom sa odstránia osobné údaje z objednávok. Alebo vymažete prístup k digitálnym položkám. 
    • Odstránenie osobných údajov – buď povolíte, alebo zakážete hromadné odstránenie osobných údajov z objednávok. 

     

    Nižšie už len vyberiete zásady ochrany osobných údajov

    E-maily 

    Systém WooCommerce vie posielať informačné e-maily ohľadom novej a zrušenej objednávky. Poprípade pri neúspešnej objednávke či pri jej spracovaní. 

    Príjemcu e-mailu vyberáte práve v týchto nastaveniach. Niektoré môže dostať zákazník, iné vy sami alebo iný správca e-shopu.

     

    Keď prejdete na stránke nižšie, vyberáte si meno a adresu odosielateľa e-mailu. Vhodné je, ak aspoň meno odosielateľa je názov e-shopu. Pre ľudí nebude e-mail mätúci. 

    Nižšie ešte nájdete šablónu e-mailu. Vyberáte si teda jeho farbu a text. 

    Pokročilé 

    V pokročilých nastaveniach vyberáte ešte zopár maličkostí, ktoré WooCommerce potrebuje. Napríklad, kam sa zákazník dostane, keď klikne na košík alebo pokladňu

    Výhodou je, že niektoré z týchto nastavení sú prednastavené. Nemusíte ich meniť, ak nechcete. 

     

    Po kliknutí na “Uložiť zmeny” ste skončili s výberom nastavení

    Objednávky 

    V ľavom menu si vyberte možnosť “Objednávky”. V otvorenej karte teraz nemáte žiadnu objednávku. Akonáhle však e-shop sprevádzkujete, objavia sa vám tu úplne všetky. Výhodou je, že WooCommerce je v objednávkach prehľadný. Filtrovať si ich viete podľa dátumu či stavu.

     

    Objednávky môžete vytvoriť aj sami kliknutím na “Pridať objednávku”. Ak chcete vidieť, ako taká objednávka vyzerá, pokojne si ju vytvorte. Dopredu budete vedieť, čo očakávať. 

    Zľavové kupóny 

    Ďalším nastavením sú zľavové kupóny. Ak ste ich v nastaveniach nepovolili a nechcete ich používať, tento krok preskočte. 

    Zľavové kupóny sú však veľmi obľúbené. Ľudia ich radi používajú, a preto je dobré, ak raz za čas nejaký vytvoríte. 

     

    Vytvorenie kupónov vo WooCommerce je jednoduché a rýchle. Stačí kliknúť na “Vytvorte váš prvý kupón”. 

    Zadajte kód kupónu a jeho popis. Nižšie vyberte typ zľavy, hodnotu kupónu, a taktiež dátum expirácie. 

    Nechýba ani možnosť obmedzenia použitia alebo limit využitia.

    Tip

    Kupóny si môžete vytvárať v nastaveniach WooCommerce alebo využiť pluginy. Mnohé poskytujú dodatkové funkcie, ktoré pri kupónoch môžete využiť. 

    Zákazníci

    Ďalším nastavením, hneď pod zľavovými kupónmi, sú zákazníci. Na tejto karte nájdete prehľad všetkých ľudí, ktorí u vás niečo nakúpili. Filtrovať si ich môžete napríklad podľa poslednej aktivity

    Ak by ste zákazníka hľadali podľa mena, využite vyhľadávací box

    Pri každom zákazníkovi máte všetky informácie, ako napríklad meno a e-mail. Taktiež tu nájdete počet objednávok, utratených peňazí za produkty na e-shope či adresu. 

    Prehľady 

    Ako sa vám darí? Na karte “Prehľady” vám WooCommerce ponúka rôzne grafy. 

    Okrem prehľadu objednávok tu nájdete aj prehľady zákazníkov a skladu. Viete si pozrieť napríklad príjmy za posledný mesiac alebo rok. 

    Rozšírenia 

    Ak by ste si chceli WooCommerce rozšíriť o zaujímavé pluginy, stačí kliknúť na “Rozšírenia”. Nájdete tu množstvo platených pluginov

    Ak za pluginy platiť nechcete, vyskúšajte neplatené typy, ktoré si nižšie v článku spomenieme. Rozhodne sa vám zídu a dajú sa veľmi jednoducho stiahnuť. 

    Nový produkt 

    Akonáhle máte všetky nastavenia vyplnené a uložené, môžete sa presunúť ďalej. V ľavej časti administrácie musíte kliknúť na samostatnú položku “Produkty”. Nachádza sa hneď pod možnosťou WooCommerce. 

     

    Kliknite na možnosť “Pridať nový”. Karta, ktorá sa vám otvorila, by mala vyzerať ako klasický editor na písanie. Vytvorenie nového produktu je rýchle. 

    Stačí, aby ste zadali názov produktu a nižšie, do tela editora, text. Toto miesto využite na podrobnejší a dlhší opis produktu

     

    Napravo od editora sú kategórie produktov. Zo začiatku si ich budete musieť vytvoriť. To sa však robí veľmi jednoducho. Stačí kliknúť na “Pridať novú kategóriu” a vyplniť jej názov. 

     

    Keď kategórie máte, jednotlivé produkty do nich môžete zaraďovať. Nižšie sú značky produktov. Vhodné sú na ďalšie triedenie, napríklad podľa farby alebo materiálu. 

     

    Značky používať nemusíte, no rozhodne sa oplatia. Medzi produktmi sa bude orientovať vám aj zákazníkom omnoho jednoduchšie. 

    Nižšie na stránke sa nachádzajú ešte ďalšie dve tabuľky. V prvej vypĺňate základné údaje ako normálna cena alebo cena po zľave. Máte tu aj ďalšie možnosti týkajúce sa skladu, dopravy a množstva ďalšieho. 

     

    Nižšie je ešte tabuľka s krátkym popisom produktu. Tento popis sa bude zobrazovať pri ilustračnom obrázku. 

     

    Nakoniec ešte nezabudnite pridať fotografiu a produkt uložte

    Prispôsobenie WooCommerce 

    Po pridaní produktov nastáva čas, kedy by ste mali rozmýšľať o dizajne svojho e-shopu a funkčnosti. Tieto dve vlastnosti dosiahnete dvomi vecami a to: 

    • šablónou
    • pluginmi. 

    Šablóna 

    Vyššie sme spomínali, že výber správnej šablóny je dôležitý. Na e-shope sa musia zákazníci cítiť dobre. Nakupovanie by nemalo byť komplikované. Práve naopak, rýchle a intuitívne. 

    Z veľkého množstva rôznych šablón sme pre vás vybrali 5 platených a neplatených šablón. Môžete sa nimi inšpirovať a vybrať podobnú alebo tú istú pre svoj obchod. 

    Tip

    Množstvo platených šablón ponúka bezplatnú verziu. Tá je síce obmedzená, no poskytuje možnosť vyskúšať si ju ešte predtým, ako za ňu zaplatíte. 

    Premium šablóny 
    Bezplatné šablóny

    Pluginy 

    Pluginy sú po šablónach ďalším pomocníkom v rozšírení funkčnosti a originality stránky. Majú široké využitie a v ponuke WordPress ich nájdete stovky. 

    Niektoré pluginy sú platené, iné neplatené. Množstvo platených môžete nájsť v rozšírení samotného WooCommerce. 

    Ak však do pluginov nechcete investovať, no nejaký potrebujete, máme pre vás dobrú správu. WordPress ponúka praktické a skvelé bezplatné pluginy. Vybrali sme pre vás tie najpraktickejšie, ktoré by sa vám mohli hodiť:

    Product Slider 

     

    Na mnohých e-shopoch často bývajú posuvné panely s produktmi. Ak by ste taký chceli aj vy vo svojom e-shope, stačí si stiahnuť plugin Product Slider. Je bezplatný a môžete si pomocou neho vytvoriť neobmedzené množstvo sliderov. 

    Každý slider si upravujete podľa seba. Vyberáte si farbu či celkové prevedenie. Pridať môžete veľké množstvo funkcií. Ak by vám po určitom čase základná verzia nestačila, stačí ju upgradovať na premium. 

    WooCommerce Quick View

     

    Pomocou tohto pluginu si môže zákazník otvoriť rýchly náhľad produktu. Ten obsahuje viac fotografií, detailný opis a cenu. Poprípade aj ďalšie informácie. 

    Rýchly náhľad je výhodou, pretože zákazník nemusí opustiť ponuku, ktorú sleduje. Stále v nej zostáva. Plugin zjednodušuje a zefektívňuje nakupovanie

    Products Filter

     

    Nie je nič lepšie, ako možnosť filtrovania produktov pomocou farieb, materiálov či iných parametrov.  

    Pomocou tohto pluginu si môžu zákazníci vyhľadať presne to, čo potrebujú vo veľmi krátkom čase. Tak, ako všetky pluginy, aj tento si viete upraviť presne podľa seba.

    myCred – Rewards and Points 

     

    Plánujete odmeňovať svojich zákazníkov prostredníctvom zbierania bodov? Na tento skvelý nápad však budete potrebovať pomocníka. Ten vám pomôže body zbierať a udeľovať ich zákazníkom podľa hodnoty objednávky. Poprípade podľa iných parametrov. 

    Plugin od myCred je bezplatný a veľmi obľúbený. Má viac ako 20-tisíc aktívnych stiahnutí. Okrem zbierania bodov má aj ďalšie funkcie ako napríklad udeľovanie odznakov. Upravte si ho podľa seba a udeľujte svojim verným zákazníkom zľavy či darčeky. 

    A ak by vám po čase základná verzia nestačila, pokojne stavte na premium

    Live Chat

     

    Pri nakupovaní chcú ľudia odpovede. Mnohým sa nechce čakať hodinu alebo dve, kým im odpíšete na e-mail. Práve to je dôvod, prečo väčšina e-shopov disponuje live chatom

    Pomôžte pri nákupe každému zákazníkovi a stiahnite si bezplatný Live Chat plugin. Má veľké množstvo funkcií a skvelo pracuje s WooCommerce. 

    Ako ste spokojní s e-shopom WordPresse?

    “Na WordPress sme najprv zrealizovali stránku superprsia.sk so spoločnosťou run.sk. Čo sa týka funkčnosti je stránka v poriadku, vyzerá fajn a podľa mňa je aj užívateľsky príjemná. Pripomienky mám akurát k rýchlosti, keďže je tam mnoho pluginov, Javascriptov a podobne. Stránka je preto pomalšia. Už sme viackrát riešili možnosti zrýchlenia. 

    Ďalšia vec, čo mi vadí je, že naša stránka superprsia.sk je vo veľa veciach „naohýbaná“ na mieru. Nemôžeme aktualizovať pluginy, pretože by nám to stránku s veľkou pravdepodobnosťou rozhádzalo. Ďalšiu stránku, ktorú máme zrealizovanú vo WordPresse je aphrodisia.sk, pri ktorej v podstate platí to isté ako pri superprsia.sk, akurát tu máme s rýchlosťou väčšie problémy, pretože sme na jej realizáciu zvolili dosť náročnú tému.” – 

    Vladimír Hrivnák, e-shop Superprsia.sk a Aphrodisia.sk

    Zhrnutie 

    Vytvorenie e-shopu na platforme WordPress nie je vôbec ťažké. Vybrať si môžete z veľkého množstva rôznych pluginov, ktoré vám s tým pomôžu. Jedným z najobľúbenejších je práve WooCommerce. Vhodný je pre začiatočníkov aj pokročilých. Dá sa prispôsobiť presne podľa vašich predstáv a vie poskytnúť príjemné prostredie pre nakupovanie. Vytvorte si pomocou neho e-shop ešte dnes.

     

     

     

    Nezmeškajte ďalšie užitočné články
    a buďte o nich informovaný