2 Hľadáme nových kolegov. Pridajte sa k nám.

  • 02 - 581 010 62
  • Domény
    Webhosting
    Servery
    O WY
    Blog
    Podpora
    Domény

    Doména je vaša internetová adresa, cez ktorú ľudia nájdu vašu webstránku.

    Pomôžeme vám vybrať tú najlepšiu. Vybrať si môžete z viac ako 150 koncoviek domén.

    Viac informácií


    Webhosting

    Vďaka webhostingu bude vaša stránka dostupná kedykoľvek. Poskytneme vám rýchle a spoľahlivé riešenie pre malé stránky, blogy, eshopy aj firemné prezentácie.

    Viac informácií


    Servery

    Potrebujete výkonnejší server pre svoj veľký projekt alebo náročnejší web?

    Vyberte si z našej ponuky serverových riešení, ktoré naplnia vysoké očakávania aj tých najnáročnejších webov či projektov.


    O nás

    Sme skupina nadšencov, ktorá sa už niekoľko rokov stará o vaše sny a podnikanie na internete.

    Sme spojkou medzi vami a vašimi snami o podnikaní vo svete internetu/na internete.

    Viac informácií


    Blog

    WY blog je určený pre všetkých, ktorí sa chcú dozvedieť viac z oblasti blogovania, marketingu, WordPressu, ale aj programovania, či podnikania.

    Prejsť na blog


    Zaujímavé články
    WordPress

    Podrobný návod ako si vytvoriť vlastnú web stránku

    Tipy a triky

    7 spôsobov ako vymyslieť perfektný názov domény

    Tipy a triky

    Ako raketovo zlepšiť rýchlosť načítania vašej webstránky

    Podpora

    Potrebujete poradiť? Sme tu pre vás na telefónnom čísle 02 – 581 010 62, e-maile helpdesk@wy.sk alebo chate.

    Spustiť chat


    Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

    Podnikanie

    Ako preklopiť podnikanie do online sveta: časť č.1 – Služby

    Tentokrát vám prinášame sériu článkov z nášho partnerského blogu domena.cz, ktoré boli úspešné u českých susedov a myslíme si, že sú relevantné aj pre čitateľov na Slovensku. Kolegyňa Olga Pohl v nich vyspovedala českých odborníkov na marketing a ekonomiku a získala od nich cenné rady a tipy pre podnikateľov, ako prežiť súčasnú krízu a preniesť svoje podnikanie do online prostredia.

    V prvej časti nášho digitálneho seriálu radí podnikateľom odborníčka na online marketing Eliška Vyhnánková a špecialistka na cenotvorbu Magdalena Čevelová. Dozviete sa, ako si poradiť s následkami súčasnej krízy, keď podnikáte v službách a vzdelávaní.

    Tipy doplníme príkladmi menších biznisov a freelancerov, ktorým sa darí využívať online nástroje na riešenie aktuálnej situácie. Lektor tvorivého písania René Nekuda sa podelil o svoje skúsenosti s tvorbou webinárov, fitness tréner Tomáš Bartoš hovorí o stratégiách, ako si udržať klientov a lektorka modernej kaligrafie Tereza Floriánová vysvetľuje, ako rieši získavanie nových zákazníkov.

    Súčasnou situáciou trpia najviac odvetvia služieb ako reštaurácie, cestovný ruch, ale aj kadernícke, masážne aj kozmetické salóny, hodnotí súčasnú situáciu Eliška Vyhnánková. Ďalším výrazne zasiahnutým odborom je vzdelávanie. Celkovo sa oslabuje obchod, pretože ľudia prestávajú nakupovať a čakajú, ako na tom finančne budú, keď pandémia skončí.

    Čo ale robiť v situácii, kedy nevieme, čo bude? Hlavne netreba vyvodzovať žiadne predčasné závery, radí Magdaléna Čevelová. Veľa podnikateľov má teraz tendenciu meniť celý obchodný model a prekopávať všetky produkty. To ale nedáva zmysel. Takéto rozhodnutia riadi prevažne strach – a to nie je najlepší poradca.

     

    Rada číslo 1: Spojte sa so zákazníkmi

    V nasledujúcich týždňoch sa ukáže, kto mal naozaj dobré produkty a služby a kto iba reklamu, hovorí Eliška Vyhnánková, odborníčka na sociálne siete. Pretože verní zákazníci za vami pôjdu aj na kraj sveta. Radi si predplatia služby, pretože chápu, v akej sú situácii. Budú ochotní priložiť ruku k dielu, aby po kríze mohli opäť využívať vaše služby naplno. Keď to prežijete, majú sa kam vrátiť.

    Tip: Zavolajte zákazníkom, prepošlite e-maily, dajte ľuďom vedieť na webe alebo sociálnych sieťach, že naďalej fungujete, rozvážate, môžete pomôcť. Prípadne, ako oni môžu pomôcť vám, radí, Eliška Vyhnánková.


    Príklad z praxe:

    Tomáš Bartoš, majiteľ fitness štúdia Barbar Gym, to vidí pragmaticky: Spočítali sme si, ako dlho sme schopní prežiť a ako to bude vyzerať, keď znovu otvoríme. Napríklad budeme musieť predĺžiť pracovnú dobu. Snažíme sa komunikovať so všetkými našimi klientmi a pomôcť im, s čím potrebujú, pokiaľ je to v našich silách. Jeden menej odborný kurz som previedol do online podoby.”

    A akú stratégiu zvolili v Barbar Gym, aby si udržali klientelu? Hlavná je snaha pomôcť. Pre klientov pripravujeme tréningy, ku ktorým majú online prístup a k tomu rôzne edukatívne videá, články a podobne,” upresňuje Tomáš Bartoš. Dá sa povedať, že pokračujú v štýle práce, akým fungovali už pred krízou: pristupovať k zákazníkovi čo najviac individuálne a zaujímať sa o jeho potreby. 

    Dobrá skúsenosť: Ľuďom  v Barbar Gyme sa už potvrdilo, že takáto stratégia sa oplatí. Naši klienti sú skvelí. Držia nás nad vodou vďaka dobrovoľným príspevkom, ktoré nám posielajú, alebo si predplácajú ďalšie tréningy, aj keď ich už majú predplatených veľa, dodáva Tomáš Bartoš.

     

    Rada číslo 2: Využite online platformy

    Ako kaligrafka Tereza Floriánová, tak aj lektor písania René Nekuda pocítili vládne nariadenia na svojom biznise doslova okamžite. Behom jedného dňa som musela pozastaviť všetky kurzy modernej kaligrafie na ktoré boli už prihlásení účastníci. Prišla som tak o viac než polovicu príjmu,” vraví Tereza Floriánová. 

    Aj René Nekuda vedie otvorené kurzy, ktoré musel zrušiť. Prakticky hneď po prvom zákaze zhromažďovania som začal hľadať vhodné varianty, ktoré by dokázali nahradiť osobné stretnutia,” opisuje svoje prvé kroky.  Riešenie našiel v online webinároch.

     

    Príklad z praxe: webináre

    René Nekuda, lektor písania, sa podelil o svoje skúsenosti s tvorbou webinárov. Pri uvažovaní o vhodnom  riešení som narazil na pestrosť svojich účastníkov – veľa z nich je v dôchodkovom veku – , a tak som musel vyriešiť jednoduchosť ovládania a zbaviť ich strachu z tejto modernej” formy komunikácie. Po troch týždňoch fungovania online musím povedať, že výsledný zážitok je takmer porovnateľný s klasickými kurzami.”

    Tip: Nebojte sa investovať peniaze do nového nástroja, pretože ak chcete fungovať, musíte nájsť software, ktorý vás podrží alebo aj inšpiruje k ďalšiemu vývoju doterajších služieb, radí René Nekuda.

    Webináre sa stanú súčasťou Reného štandardnej ponuky. Strávil som tri dni skúšaním, testovaním a spisovaním pre a proti. A výsledok? Účastníci pravidelných kurzov sú nadšení, čo nové sa naučili. Vrátane mojej osemdesiatšesť ročnej študentky. “

    Všetkým, ktorí by sa chceli vydať rovnakou cestou, René radí: Musíte výučbu prispôsobiť. Vytvoriť jasný a prehľadný návod, ktorý ostatných neodradí. S so všetkými účastníkmi komunikujem a ladím ich prehliadače, rýchlosť internetu a hlavne nastavenie kamier a mikrofónu. Chce to trpezlivosť.”

    Pozitívny postreh: Keby ma okolnosti nedonútili tak rýchlo zareágovať , bohvie, či by som sa k takému kroku niekedy odhodlal,” vraví René Nekuda.

    Opýtali sme sa Reného tiež na technologické riešenia pre webináre. Nie som veľká firma, takže som hneď vylúčil nástroje, ktoré stoja viac než 99 dolárov na mesiac, napríklad GoToWebinar alebo Livestorm. Ešte stále testujem rôzne možnosti, ale za takú zlatú strednú cestu považujem službu Demio.”

     

    Príklad z praxe: online kurzy

    Tereza Floriánová, ktorá učí modernú kaligrafiu, nemá teraz inú možnosť, než získavať zákazníkov online. Najväčšou výzvou pre ňu bolo vymyslieť obchodný model online kurzov. Stála som pred niekoľkými  možnosťami, ale nakoniec som sa rozhodla dať online kurz zdarma a využiť ho na podporu predaja produktov z môjho e-shopu. Mojim cieľom je priviesť ľudí ku kaligrafii vďaka online kurzu a ponúknuť svoju cvičebnicu a brushpeny,” dodáva k tomu Tereza.

    Stratégia sa osvedčila a cez online školu kaligrafie prichádzajú noví zákazníci. Dúfa preto, že keď bude opäť organizovať kurzy naživo, tak sa s niektorými na nich stretne.

    Tip: Ak uvažujete o online kurzoch, urobte to rýchlo a čo najjednoduchším spôsobom. Aby ste si rýchlo odtestovali, či je dopyt po tom, čo ponúkate, odporúča Tereza Floriánová.  

    Koronavírusová kríza priniesla Tereze aj niečo dobré: Získala som čas, ktorý som sa rozhodla využiť produktívne a vďaka tomu vznikla online škola kaligrafie. Za bežných okolností by ma nikdy nenapadlo pozastaviť organizovanie kurzov, aby som sa mohla venovať online kurzom a podpore e-shopu,” vysvetľuje Tereza. Pritom práve e-shop, ktorý s manželom spustila na začiatku minulého roku, jej pomohol k tomu, že teraz nezostala úplne bez príjmu.

    Názor z praxe: Ak chce niekto ísť cestou online seminárov, mal by mať v prvom rade dostatočnú prax. Na druhú stranu treba tvoriť videá a články hlavne tak, aby to ľuďom pomohlo začať, bez ohľadu na to, že produkcia nie je stopercentne dokonalá. Veľa ľudí sa bojí niečo urobiť, dokým nebudú mať všetko na 100%, až neurobí skoro nič,” povzbudzuje ostatných Tomáš Bartoš.

     

    Rada číslo 3: Nezlacňujte

    Rozhodne nie bezhlavo, alebo iba preto, že to teraz robí vaša konkurencia, varuje Magda Čevelová. Aj v dobe koronavírusu platí, že zľava je len jeden cenový nástroj. Dávať zľavy dáva zmysel napríklad v prípade, že chcete vypredať naskladnený tovar s ktorým končíte. Alebo spúšťate predpredaj na podujatie, ktoré sa bude konať na jeseň. Alebo chcete podporiť svoju komunitu.

    Odporúčanie expertky:  Ak sa vydáte cestou zliav, určite si nastavte presné pravidlá a zľavu obmedzte aj časovo, aj množstvom, ktoré je možné v zľave nakúpiť.

    Zvlášť opatrní buďte na predplácanie fyzických služieb za zníženú cenu, radí Magdaléna Čevelová. Keď robíte kozmetiku alebo masáže, je lákavé ponúknuť zákazníkom zľavové poukazy. Síce tým teraz získate nejakú finančnú injekciu, ale vytvoríte si tým záväzok. A ten budete musieť splniť vo chvíli, keď karanténa povolí a o vaše služby bude znova záujem. Namiesto práce za plnú alebo dokonca vyššiu cenu budete musieť doháňať zľavové resty. Utrpí tým aj image vašej značky.

     

    Rada číslo 4: Pracujte s cenou takticky

    Podľa Magdalény Čevelovej je teraz čas na krátkodobé taktické kroky. Sami seba sa spýtajte: čo konkrétne môžem urobiť pre to, aby som tento týždeň zarobil/a napríklad 700€? Nenechajte sa hneď zabrzdiť myšlienkou, že tá čiastka je príliš vysoká a že to nejde. Vezmite si papier a pero a skúste vymyslieť päť spôsobov, ako by to išlo, Jeden z nich možno pôjde zrealizovať, a to stačí.

    Tip: Myslite hlavne na to, že neplánujete cenovú stratégiu na päť rokov, ale iba na pár týždňov. Keď niečo nebude fungovať, vždy to môžete zmeniť. Na webe je to pomerne jednoduché, odporúča Magdalena Čevelová. 

    Uvažujte o tom, ktoré produkty má zmysel v súčasnej situácii ponúkať. Možno to bude väčšina a možno len 10% pôvodného sortimentu. Niektoré ďalšie sa dajú preniesť do online prostredia. Preferujte tie produkty a služby, ktoré sú čo najmenej nákladné na úpravu. Potom si prepočítajte, koľko čoho potrebujete predať, aby ste sa uživili. Niektoré ceny zvýšite, iné znížite.

    Príklad z praxe

    Tereza Floriánová zvolila stratégiu, že online kurz ponúka ako obsah zadarmo, ktorý podporuje akvizície zákazníkov e-shopu. Online alternatíva teda neobsahuje všetko, čo živý kurz a tiež nemá ambíciu ho plne nahradiť.

    Názor expertky: Online propagácia je v súčasnej situácii najpodstatnejšia  – je dostupná, relatívne samoobslužná a ľudia sú teraz online viac než kedykoľvek predtým, radí Eliška Vyhnánková.

     

    Rada číslo 5: Ako naceniť online ponuky

    Online služba nemusí byť nutne lacnejšia než bežná služba. Na mieste je skôr otázka, akú hodnotu vaša služba prináša zákazníkovi, odporúča Magdalena Čavelová. Ak ste doteraz ponúkali osobné konzultácie alebo koučing a aktuálne ich realizujete cez Skype, v podstate sa nič nemení. Vaše schopnosti a znalosti sú stále rovnaké, len vaši klienti nemusia za vami cestovať. 

    Využite príležitosť: Ak neponúkate online kurz alebo členskú sekciu, teraz máte ideálnu šancu to skúsiť. Nastavte cenu, ktorá sa vám zdá v poriadku a sledujte reakciu trhu, radí Magdaléna Čevelová.

    K vašej ideálnej cene vás najlepšie privedie intuícia. Napíšte si na papierik nejakú čiastku a skúmajte, aké pocity vo vás vyvoláva. Vyskúšajte ich postupne niekoľko, absurdne nízke aj nezmyselne vysoké. Chce to trochu cviku, ale váš vnútorný radar sa zrovná a tú správnu cenu si čoskoro stanovíte.

    Príklad z praxe

    Pre Reného Nekudu je webinár a riešením na pol cesty medzi statickými online kurzami, ktoré už má v ponuke a ktoré fungujú skvele, a živým kurzom pre verejnosť. Vyšla mi z toho cena pre účastníkov okolo  18-20 eur za hodinu, ale na prvé webináre sme nasadili výraznú zľavu. Hlavne pre to, aby som ľudí uväznených doma motivoval a ukázal im, že sa naozaj nemajú čoho báť. Že to môže byť zaujímavá a užitočná aktivita, pretože tvorivá činnosť je preukázateľne zdraviu prospešná,” dodáva René so smiechom.

     

    Dúfame, že ste sa našimi radami inšpirovali a pomôžu vám a vášmu podnikaniu nielen prežiť súčasnú krízu ale aj budovať stabilný online biznis. Nabudúce vám prinesieme užitočné rady  pre online podnikanie v gastre, retaile a malovýrobe.

    Mohlo by vás zaujímať: Tipy pre home office

     

     

    Nezmeškajte ďalšie užitočné články
    a buďte o nich informovaný