4 Hľadáme nových kolegov! Pre viac informácií prosím pokračujte do sekcie kariéra

  • 02 - 581 010 62
  • Domény
    Webhosting
    Servery
    Nástroje
    O WY
    Blog
    Podpora
    Domény

    Doména je vaša internetová adresa, cez ktorú ľudia nájdu vašu webstránku.

    Pomôžeme vám vybrať tú najlepšiu. Vybrať si môžete z viac ako 150 koncoviek domén.

    Viac informácií


    Webhosting

    Vďaka webhostingu bude vaša stránka dostupná kedykoľvek. Poskytneme vám rýchle a spoľahlivé riešenie pre malé stránky, blogy, eshopy aj firemné prezentácie.

    Viac informácií


    Servery

    Potrebujete výkonnejší server pre svoj veľký projekt alebo náročnejší web?

    Vyberte si z našej ponuky serverových riešení, ktoré naplnia vysoké očakávania aj tých najnáročnejších webov či projektov.
    Viac informácií


    Nástroje

    Praktické business nástroje, ktoré pomôžu vášmu podnikaniu rásť. Vyskúšajte náš hromadný e-mailing SMTP Klerk či účtovný program POHODA.


    O nás

    Sme skupina nadšencov, ktorá sa už niekoľko rokov stará o vaše sny a podnikanie na internete.

    Sme spojkou medzi vami a vašimi snami o podnikaní vo svete internetu/na internete.

    Viac informácií


    Blog

    WY blog je určený pre všetkých, ktorí sa chcú dozvedieť viac z oblasti blogovania, marketingu, WordPressu, ale aj programovania, či podnikania.

    Prejsť na blog


    Zaujímavé články
    WordPress

    Podrobný návod ako si vytvoriť vlastnú web stránku

    Tipy a triky

    7 spôsobov ako vymyslieť perfektný názov domény

    Tipy a triky

    Ako raketovo zlepšiť rýchlosť načítania vašej webstránky

    Podpora

    Potrebujete poradiť? Sme tu pre vás na telefónnom čísle 02 – 581 010 62, e-maile helpdesk@wy.sk alebo chate.

    Spustiť chat


    Na našich stránkach používame súbory cookies. Pomáhajú nám vylepšovať web a služby. Pokračovaním súhlasíte so zberom dát.

    Marketing, Tipy a triky

    Ako Marketing Miner zlepší vaše SEO?

    Marketing Miner je pomerne mladý SEO nástroj určený najmä na analýzu kľúčových slov, URL adries či domén. Ak ste sa s týmto šikovným nástrojom ešte nestretli, prichádzate o veľa. Marketing Miner je jediný nástroj svojho druhu a prakticky nemá konkurenciu. V nasledujúcich riadkoch si vysvetlíme, ako Marketing Miner funguje, aké sú jeho výhody a nevýhody, čo o ňom hovoria skúsení SEO špecialisti, a prečo je to pre nich “must have” tool.

    Čo je Marketing Miner?

    Marketing Miner je komplexný marketingový nástroj, ktorý pod svojou strechou ukrýva až vyše 40 rôznych minerov – funkcií. A nové stále prichádzajú. Preto, ak si myslíte, že vám niečo v nástroji chýba, razom sa môže stať, že sa táto funkcia objaví v novom update.

    V jednom nástroji jednoducho získate analýzu kľúčových slov, reporty o vašej webovej stránke či informácie o konkurencii. Všetky dáta máte na jednom mieste. Ušetrí vám to nielen čas, ale aj peniaze. Namiesto platenia xy rôznych toolov, platíte len za jeden.

    Možno sa vám bude zo začiatku zdať náročný a neprehľadný, no dajte mu šancu. Určite to neoľutujete a Marketing Miner sa stane vašou neoddeliteľnou súčasťou.

    Pre koho je vhodný? 

    Marketing Miner je vhodný pre každého, kto potrebuje zistiť viac informácií o správnych kľúčových slovách alebo potrebuje urobiť SEO analýzu. Na svoje si prídu aj tí, ktorí chcú spraviť analýzu produktov. 

    To však, samozrejme, nie je všetko. Marketing Miner je vhodný pre agentúry aj pre jednotlivcov. Využiť ho môžete na všetky projekty, ktoré máte pred sebou.

     

    Ako ho používať?

    Ako sme spomenuli, zo začiatku sa Marketing Miner môže zdať neprehľadný. Poskytuje desiatky funkcií, ktoré majú rôzne nastavenia. Nehovoriac o tom, že sa dajú využívať na viacero účelov. 

    Na začiatok je potrebné, aby ste sa na stránku prihlásili a vybrali si jeden z balíkov. Tie sa od seba odlišujú cenou a počtom kreditov. Na výber máte z jedného neplateného balíka a štyroch platených.

    Z platených sú tri balíky nastavené a majú pevnú cenu. Posledná možnosť je “Custom” balík. Ten si upravíte presne podľa svojich predstáv. Vyberte si ho v prípade, že vám nesedí ani jedna z ponúkaných prednastavených možností. 

    V tomto balíku si vyberáte počet kreditov a projektov. Z týchto dvoch parametrov sa následne vypočíta cena. 

    TIP: 

    V prípade, že by vám balík po čase nevyhovoval, dá sa veľmi jednoducho zvýšiť alebo znížiť podľa potreby. 

     

    Následne si vyberiete jeden z minerov. Tých je v ponuke veľké množstvo. K najpoužívanejším sa radí napríklad Keyword Miner alebo Domain Miner

    Ak neviete, aký si vybrať, Marketing Miner pre vás vytvoril jednoduchú pomôcku. Tá vám pomôže vybrať správny miner, napríklad podľa toho, kto ho používa. 

    Vo všeobecnosti však pri každom mineri platí veľmi podobný postup. Prvým krokom je výber toho, aký vstup budete vkladať. Vyberáte si z kľúčových slov, domén, URL a produktov. 

    Ďalej vložíte dáta, napríklad frázy, domény alebo produkty. Dáta môžete aj nahrať zo súboru, prípadne využiť externé nástroje alebo uložené datasety. 

    V treťom kroku si už vyberáte samotný miner

    Následne necháte nástroj urobiť všetku prácu. Po jej ukončení nájdete výsledky priamo v nástroji. Dajú sa však aj exportovať, napríklad do Excelu alebo OpenRefine.

    Na používanie Marketing Mineru si po čase zvyknete. Nie je to náročné. Poskytuje však veľké množstvo funkcií a minerov. Všetky si spomenieme a o tých najpoužívanejších si povieme aj niečo viac. 

     

    Výstupy dát 

    Ešte predtým, ako spomenieme funkcie, je dôležité vedieť, čo urobiť s výstupmi. Máte viacero možností

    Tou prvou je stiahnutie výstupov vo formáte Excel. Tento spôsob je najpoužívanejší. Výhodou je veľká prehľadnosť a možnosť filtrovania. Dokonca, z výstupov si viete spraviť aj prehľadný graf.

    Druhou možnosťou je OpenRefine. Ten je vhodný na väčší obsah dát. Práca s ním môže byť na prvý pohľad náročnejšia, no netreba sa ničoho báť. Ak by ste si s ním nevedeli dať rady, v návode Marketing Miner nájdete presný postup.

     

    Funkcie

    Marketing Miner má tri základné funkcie, ku ktorým sa radia: 

    • Reporty
    • Projekty
    • Profilery.

    Každá sa používa na niečo iné. Preto si o nich povieme viac. 

     

    Reporty

    Reporty sa využívajú len na jednorazové analýzy. Vhodné sú napríklad vtedy, keď potrebujete zistiť kľúčové slová do textu. 

    Postup pri ich vytváraní je rovnaký, ako sme si spomenuli vyššie. Stačí vložiť vstupné dáta, zvoliť miner a následne nechať nástroj, aby všetko spracoval.

    Projekty 

    Projekty sú už vhodné na sledovanie informácií v čase. Nejde teda len o jednorazovú analýzu. V rámci projektov môžete sledovať pozíciu kľúčových slov, zmienky o vašej značke aj spätné odkazy.

    Pomocou projektov máte vždy najnovšie údaje. S nimi môžete kedykoľvek pracovať

     

    Profilery

     

     

    Profilery vám poskytujú komplexné informácie o kľúčovom slove či doméne. Delia sa na tri menšie podkategórie a to:

    • Profiler kľúčových slov 
    • Doménový profiler 
    • URL profiler.

    Ak využijete kľúčové slová, o jednom môžete získať množstvo informácií. Sú to napríklad informácie o hľadanosti, počte návrhov alebo trendoch. My sme použili slovo SEO. Výsledky vyzerali takto: 

    Výhodou Marketing Mineru je, že vám hneď zobrazí aj súvisiace kľúčové slová. Samozrejme, tiež s hľadanosťou, cenou za klik a trendmi. Vďaka nej si dokážete spraviť bleskovú analýzu kľúčových slov napríklad pred písaním článku. Alebo dáta stiahnete a pošlete copywriterovi.

     

    Hlavné vstupy

    Marketing Miner poskytuje viac ako 40 minerov. Tie sú rozdelené do štyroch hlavných kategórií / vstupov. 

    • Kľúčové slová
    • Domény
    • URL 
    • Produkty.

    Vyberte si vstup, vložte dáta a zvoľte jeden z minerov. 

    Kľúčové slová 

    Poďme sa pozrieť na prvý vstup. Tým sú kľúčové slová. Hľadanosť a ďalšie informácie, ktoré získate, vás informujú, ako je slovo obľúbené a vyhľadávané

    Analýza kľúčových slov sa robí napríklad v rámci SEO optimalizácie webu. Správne použitie kľúčových slov je základným pilierom a predurčením k úspechu. 

    Kľúčové slová však nevyužijete len v popisoch kategórií, ale taktiež pri článkoch na blogu. Prípadne ako návrh na tvorbu nového obsahu. 

    Správne kľúčové slová môžete získať aj pomocou Google našepkávača. Ten vám však poskytne len zopár slov bez ďalších informácii. Marketing Miner vám nájde všetky relevantné slová aj s mnohými doplnkovými informáciami, ako napríklad hľadanosť. 

    Plus, tento nástroj získava dáta nielen z Google, ale taktiež zo Seznam.cz. V prípade, že pracujete na českých web stránkach či projektoch, určite to oceníte.

     

    Použitie mineru 

    Pri používaní minera na kľúčové slová musíte vložiť slová, ku ktorým chcete získať dáta. 

    V ďalšom kroku si už vyberáte z jednotlivých minerov. Na výber máte: 

    • Informácie o kľúčových slovách: 

     

        • Hľadanosť fráz – mesačná hľadanosť kľúčových slov
        • Pozícia vo vyhľadávačoch – miner zistí, ako sa darí vašej stránke a na akej pozícii sa nachádza vo vyhľadávaní 
        • Landing Page – vám odporučí, ktorá vstupná stránka je podľa Google najlepšia pre zadané kľúčové slovo
        • Kategorizácia – roztriedenie kľúčových slov do jednotlivých kategórií
        • SERP Competition – zistí konkurenciu kľúčového slova.

    • Návrh a získavanie nových fráz:

     

        • Našepkávače – miner zistí kľúčové slová spojené s frázou, ktorú ste zadali. Dozviete sa, čo zákazníci alebo návštevníci vašej stránky zadávajú do vyhľadávača.
        • AdWords návrh – miner získava návrhy z AdWords
        • Related Search. 

    • Prieskum trhu:

     

      • Link Prospecting – informácie, ktoré využijete pri linkbuildingu. Miner urobí prieskum stránok.
      • Analýza SERP-u – analýza výsledkov vyhľadávania
      • SERP reklamy – miner zistí, aké reklamy využíva konkurencia.

    Ak nie ste si istí, ktorú z možností zvoliť, kliknite vpravo na „i“. Tá sa nachádza pri každom mineri. Vysvetlí vám, na čo je vhodný. 

    Každý miner má taktiež určitú cenu. Tá sa uvádza v kreditoch. Niektoré možnosti označenie kreditmi nemajú. Sú bezplatné.

    Po kliknutí na príslušný miner zvoľte možnosť „Získať dáta“. Chvíľku počkáte a následne si všetky dáta môžete stiahuť. 

    Ako vybrať správne kľúčové slová?

    Dáta máte vytvorené, čo s nimi? Výber kľúčových slov je dôležitý. A síce sú najhľadanejšie slová pre mnohých príťažlivé, nie je dobré využívať len tie. Tým, že sa často používajú, majú aj veľkú konkurenciu

    Najlepšie je vybrať viaceré kľúčové slová. Zopár najhľadanejších a následne aj tých menej. Prípadne voľte dlhšie slovné spojenia. Sú presnejšie. 

     

    TIP

    Ak by ste si neboli istí nejakým výrazom, kliknite na “Slovník pojmov”. Marketing Miner v ňom má vysvetlené základné pojmy. 

     

    Domény 

    Ďalšou možnosťou sú domény. Domény sú základnou súčasťou každej web stránky. Ide o jej názov, ktorý sa začína www. a končí koncovkou, ktorú si môžete sami vybrať. Na Slovensku sú najobľúbenejšie .sk, .com alebo .eu. Koncoviek je však veľa. 

    Tento vstup vám v Marketing Mineri poskytuje viacero minerov. K nim sa radí napríklad možnosť „Dostupnosť domén“. Tá vám zistí, či je doména voľná, aby ste ju použili. Využiť môžete aj DNS info, ktoré zistí, na akej IP adrese leží doména. 

    Na to, aby ste mohli minery domén využiť, musíte taktiež vložiť vstupné údaje

    A v ďalšom kroku si už len vyberáte z možností

    • Contact Finder – pomôže vám nájsť kontaktnú stránku na doméne, ktorú ste zadali
    • DNS info – zistí IP adresu
    • Dostupnosť domén – zistí, či je doména voľná a môžete ju použiť
    • Website Categorization – klasifikuje webovú stránku podľa typu, ako napríklad e-shop alebo blog
    • Feed Finder – získava URL XML feedov z konkurenčných webov
    • Screenshot – vytvorí screenshot domény alebo url 
    • Ahrefs – Marketing Miner môžete prepojiť so svojím účtom Ahrefs a získať množstvo rôznych výhod a dát z tohto toolu
    • Testovanie bezpečnosti – bezpečnosť web stránky je dôležitá. Otestovať ju môžete pomocou tohto minera.
    • Alexa Rank – informácie o návštevnosti z nástroja Alexa 
    • Detekcia technológií – zistí, aký redakčný systém či technológie web stránka používa 
    • Majestic – informácie o odkazoch z nástroja Majestic.

    URL

    Pomocou minerov v kategórii URL môžete zisťovať napríklad rýchlosť načítania alebo analýzu obsahu. Aj v tomto prípade máte ďalšie možnosti: 

    • Status Code 
    • Rýchlosť načítania
    • Validácia 
    • Detekcia skriptov
    • Hreflang Checker
    • Structured Data Checker
    • AMP Checker
    • Fulltext Index Checker
    • URL Indexability 
    • Sociálne signály 
    • Kontrola odkazov
    • Ahrefs
    • Majestic
    • Analýza obsahu
    • Screenshot
    • Plagiarism Checker
    • Broken Link Checker.

    Minery dokážu zistiť, či niekto z vašej stránky neokopíroval text bez zazdrojovania. Taktiež vedia spraviť screenshot domény alebo URL. Pri SEO audite stránky využijete napríklad možnosť URL Indexability. Tá vám vie nájsť URL, ktorá nie je indexovateľná. 

    URL minery majú široký záber. Poradia vám v mnohých otázkach. Určite sa všetkými preklikajte a zistite, ktorý je pre vás ten najlepší. 

     

    Produkty 

    Marketing Miner dokáže pomôcť aj pri produktoch. Nástroj vie analyzovať najvyššie a najnižšie ceny. Využíva na to porovnávače cien Heureka a Pricemania. To, ktorý použijete, si vyberáte po tom, ako vyplníte vstupné údaje. 

    Produkty môžete do mineru vložiť štyrmi spôsobmi. Ak ich však už máte na stránke, najpraktickejšou možnosťou je URL feed. Doň stačí skopírovať URL adresu. 

    Na slovenskom trhu robí Marketing Miner prieskum prostredníctvom porovnávačov Heureka a Pricemania. V Česku Heureka a Zboží. 

    Výsledkom analýzy sú informácie, ako pozícia produktu a zmena od posledného merania. Nechýba ani informácia o počte e-shopov s produktom a jeho hodnotenie užívateľmi. 

    Výstup je prehľadný. Poskytuje niekoľko grafov. Tie sú ľahko čitateľné. Viete z nich zistiť množstvo dôležitých informácií, ako napríklad priemerný počet konkurentov či priemerná pozícia. 

     

    Na čo je tento miner dobrý? 

    Produktový miner vám môže pomôcť najmä pri stratégii a cenotvorbe. Taktiež zistíte, ako ste na tom v porovnaní s konkurenciou. Či vaše ceny nie sú príliš vysoké alebo nízke. Ušetrite si čas a namiesto manuálneho klikania nechajte prejsť desiatky e-shopov Marketing Minerom. 

     

    TIP 

    Všetky projekty a reporty, ktoré v Marketing Miner urobíte, sa vám ukladajú. Ak by ste ich vymazali z počítača, môžete si ich zo svojho konta znova stiahnuť. Prípadne ich viete opakovať a vytvoriť znova. 

     

    Skvele spracovaná dokumentácia 

    Ak patríte k začiatočníkom na Marketing Mineri a zdá sa vám, že je príliš náročný, nevzdávajte to. Po čase si zvyknete. Na to, aby ste však vedeli, čo robiť, musíte s nástrojom neustále pracovať

    Na začiatok skúšajte rôzne funkcie, ktoré vám poskytuje. Môžete sa naučiť desiatky nových vecí. Určite vám však odporúčame staviť aj na dokumentáciu, ktorá je veľmi dobre spracovaná. 

    Nájdete v nej rady a tipy k takmer všetkému, čo nástroj poskytuje. Články a rady sú rozdelené do jednotlivých kategórií. Určite v nich nájdete to, čo potrebujete. 

    Výhody a nevýhody Marketing Mineru

    Marketing Miner je skvelým nástrojom, ktorý vám dokáže pomôcť vo viacerých smeroch. Má množstvo výhod, no taktiež zopár nevýhod. 

    Výhody:

    • cena
    • množstvo rôznych minerov
    • pod jednou strechou máte rôzne funkcie (nemusíte používať 4 rôzne nástroje)
    • analýza konkurencie
    • online školenia
    • dostupnosť v SK verzii.

     

    Nevýhody:

    • účet môže používať iba jedna osoba
    • spočiatku náročnejší na používanie
    • rozhranie v niektorých častiach by si zaslúžilo vylepšenie
    • nemá mobilnú aplikáciu
    • niekedy dlhšia doba spracovania dát.

    Názor SEO špecialistu

    SEO špecialista Pavel Ungr na otázku, aký tool má v rámci Marketing Mineru najradšej, odpovedal takto:

    Podle toho co dělám 🙂 Pro každou aktivitu něco jiného. U takto univerzálního nástroje to říct nejde…Možná ještě doplním, nedokážu říct, jakou funkci používám nejvíc, ale jaký scénář a to analýza klíčových slov.

     

    Názor odborníka z Marketing Mineru

    Pýtali sme sa aj samotných “minerov”, aký tool na SEO odporúčajú najviac. Filip Podstavec z Marketing Mineru má na to takýto názor:

    “Za mě to jsou asi profilery – tedy nástroj na vložení jediného klíčového slova/domény, které vám vyprofiluje vše, co o daném zdroji víme. Poslední dobou jej právě používá hodne copywriterů pro návrhy klíčových slov v době, kdy sepisují obsah a jeden dotaz je v nich denně zdarma :-)”

     

    Zhrnutie 

    Marketing Miner patrí k jedným z mála nástrojov so širokým zameraním. Na jednej stránke nájdete 40 minerov. Tie sa orientujú na kľúčové slová, domény aj produkty. Zlepšite svoju pozíciu vo vyhľadávači a snažte sa porozumieť svojej web stránke aj pomocou tohto nástroja.

     

    Rada na záver 

    Marketing Miner prináša pravidelne množstvo rôznych a nových funkcií. Je preto dobré sledovať jeho sociálne siete alebo blog. Takýmto spôsobom sa môžete priučiť niečomu novému. 

     

     

    Nezmeškajte ďalšie užitočné články
    a buďte o nich informovaný